• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60942
+
-

200 کلاس درس تا مهرماه تحویل آموزش‌و‌پرورش گلستان می‌شود


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: نزدیک به 30 درصد مدارس استان از نظر استحکام بنا، غیرایمن هستند.

به گزارش ایسنا «یاسر لیوانی» اظهار کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته‌ تا مهرماه امسال حدود 200 کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

وی بیان کرد: هفته آینده عملیات اجرایی ساخت 20 تا 25 مدرسه آسیب‌دیده از سیل آغاز می‌شود. خیران در زمینه ساخت مدرسه در مناطق سیل‌زده استقبال خوبی داشتند و برخی از آنها نیز ساخت را آغاز کرده‌اند. امیدواریم با کمک خیران بتوانیم تعداد زیادی از این مدارس را تا مهرماه به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تصریح کرد:‌ تلاشمان این است تا مهرماه پروژه‌های کوچک را به سرانجام برسانیم اما امکان این‌که مدارس بزرگ‌تر را تا مهرماه به نتیجه برسانیم، وجود ندارد.

لیوانی بیان کرد: در باد و طوفان اواخر اسفند سال گذشته نیز 305 مدرسه به صورت جزئی دچار آسیب شد. خیران در این زمینه هم ورود کردند و در تعمیر مدارس همکاری داشتند. تاکنون به غیر از 60 مدرسه، آسیب‌های مدارس دیگر برطرف شد.

وی گفت: همه ساله برای تخریب و بازسازی مدارس غیرایمن اعتباراتی در اختیار ما قرار می‌گیرد. امسال هم اعتبارات خوبی برای اتمام مدارس نیمه‌تمام در نظر گرفته شده است.  

این مسئول یادآور شد: سازمان نوسازی مدارس 15 میلیارد تومان را از صندوق ذخیره ارزی بابت سیل در اختیار استان قرار داد. 6 میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر نیز برای نوسازی مدارس تخریبی در استان پرداخت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید