• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60917
+
-

طرح فاضلاب مازندران 281 میلیون یورو اعتبار گرفت

استاندار: این اعتبار برای شهرستان‌های قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر که در اولویت قرار دارند، تخصیص داده می شوند


استاندار با تاکید بر تخصیص اعتبارات ملی بیشتر به مازندران گفت: ۲۸۱ میلیون یورو برای اجرای طرح فاضلاب ۵ شهرستان مازندران تخصیص یافت.

به گزارش تسنیم «احمد حسین زادگان» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران اظهار کرد: برای تسریع در تصویب تسهیلات بانک توسعه اسلامی به منظور اجرای طرح‌های فاضلاب در 5 شهرستان به میزان 281 میلیون یورو در شورای اقتصاد پیش‌بینی اعتبار شد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از موضوعات مهم استان، پسماند است که باید راهکاری برای 
آن در نظر گرفته شود. پروژه‌های نیمه‌تمامی هم داریم که باید به اتمام برسد.

استاندار با اشاره به این‌که نیروگاه نوشهر بالغ بر 96 درصد و نیروگاه ساری 40 درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: می‌توانیم با تخصیص اعتبار شاهد اتمام این پروژه‌ها در اسرع وقت باشیم.

حسین‌زادگان تصریح کرد: مازندران دارای ظرفیت‌های فراوانی است و در بسیاری از تولیدات کشاورزی و باغی رتبه نخست را در کشور دارد. در زمینه گردشگری و دیگر زمینه‌ها نیز می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست در جهت توسعه استان گام برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران نیز گفت: مازندران مهم‌ترین استان گردشگری در کشور محسوب می‌شود و سالانه میزبان بیش از 15 میلیون مسافر و گردشگر است. مازندران 3 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که 60 درصد شهرنشین و 40 درصد روستانشین هستند. نرخ مشارکت اقتصادی استان 40 درصد و اشتغال 38 درصد است.

«مفید غلامی‌راد» افزود: با توجه به وضعیت دلار و کاهش سفرهای خارجی می‌توانیم از ظرفیت‌های گردشگری استان برای جذب افراد استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این جلسه گفت: محور ساری به تاکام در طول سال ترافیک زیادی دارد و تکمیل آن نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است.

«سید محمد نظری» افزود: کمربندی غرب استان هیچ محور جایگزینی ندارد و در زمینه پدافند غیرعامل اگر حادثه‌ای رخ دهد از محور چالوس تا رامسر هیچ کمکی نداریم.

وی گفت: با توجه به این‌که 10 درصد تردد کشور در استان انجام می‌شود ولی یک متر هم آزادراه نداریم و در تمام طول سال شاهد ترافیک هستیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید