• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60938
+
-

یادمان شهدای سیل گمیشان ساخته می‌شود‌

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان از برگزاری مسابقه طراحی نشانه و نماد شهری شهدای سیل گمیشان خبر داد و گفت: اثر برگزیده در صورت تمایل صاحب اثر در قالب یک پروژه اجرایی می‌شود.

 به گزارش تسنیم «رمضان یازرلو» با اشاره به صدور فراخوان مسابقه طراحی نشانه و نماد شهری شهدای سیل گمیشان اظهار کرد: برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در سیل اخیر گمیشان، این مسابقه با همکاری استانداری و انجمن‌های هنرهای تجسمی استان برگزار می‌شود. 

وی درباره ویژگی‌های طراحی نشانه برای این مسابقه گفت: توجه به ارزش زیبایی‌شناختی و گرافیکی مناسب، انعکاس مفاهیم و نمادهای مرتبط با موضوع، جامع بودن، سادگی و سهولت در خواندن، مدنظر و ضروری است و هنرمندان باید به این موارد توجه داشته باشند. 

این مسئول ادامه داد: نشانه می‌تواند به صورت تصویری یا ترکیبی (تصویری و نوشتاری) بوده و قابلیت استفاده در ابعاد مختلف را داشته باشد.  این مسئول بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را در قالب jpg و در اندازه A4 به همراه مشخصات طراح به دبیرخانه برگزاری این مسابقه ارسال کنند. 

هر شرکت‌کننده می‌تواند 3 اثر به این مسابقه بفرستد. یازرلو طراحی نمادهای شهری با موضوع شهدای سیل گمیشان را از دیگر بخش‌های این مسابقه اعلام کرد و گفت: آثار در این بخش باید ارزش زیبایی‌شناختی و تجسمی مناسب، انعکاس‌دهنده مفاهیم و نمادهای مرتبط با موضوع، جامع، پویا و امیدبخش بوده و قابلیت ساخت با مواد مقاوم در فضای باز را داشته باشند.

به گفته وی، هنرمندان باید نمادها را به صورت سه‌بعدی طراحی کنند. این مسئول بیان کرد: هنرمندان برای شرکت در این مسابقه تا 30 تیرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. همچنین به اثر برگزیده در بخش نشانه 10 میلیون ریال و در بخش المان 20 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید