• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60932
+
-

تاکید فرماندار انزلی بر لزوم کنترل اجاره‌بهای مسکن

فرماندار بندر انزلی در جلسه ساماندهی نرخ اجاره‌بهای مسکن در این شهرستان با اشاره به اهمیت پیگیری و بررسی دلایل افزایش اجاره‌بها و جلوگیری از فشار مضاعف ناشی از آن بر مردم گفت: باید با ارائه طرح و برنامه منسجم برای کنترل اجاره‌بها ورود کرد.

به گزارش ایرنا «اسماعیل حیدری آزاد» اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش تقاضا برای جابه‌جایی، ضمن رعایت حقوق اجتماعی باید اقدامات لازم در خصوص کاهش اجاره‌بهای مسکن در این شهر ساحلی انجام شود.

وی یکی از عوامل اصلی بالابودن اجاره‌بها‌ را عملکرد برخی مشاوران املاک عنوان و تاکید کرد: با تعیین ارزش منطقه‌ای، کنترل سوداگری قیمت ملک با مالیات و همچنین ساماندهی مشاوران املاک، می‌توان از افزایش غیر اصولی اجاره‌بها در شهرستان بندرانزلی پیشگیری کرد.

فرماندار با اشاره به لزوم نرخ‌گذاری مشترک به صورت بلوک‌بندی یا منطقه‌ای و محله‌ای توسط شهرداری و اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک تا 2 هفته آینده گفت: باید بر اساس ارزش منطقه‌ای در شهرستان، نوع سازه و سال ساخت ملک، نرخ‌گذاری مشترک انجام شود. ادارات آب و برق و مخابرات نیز در این 2 هفته باید با توجه به جامعه آماری امور مشترکان خود نسبت به ارائه گزارش از منازل مسکونی خالی از سکنه با ذکر مشخصات کامل مالکان به فرمانداری اقدام کنند.

حیدری آزاد ادامه داد: اتحادیه مشاوران املاک باید میزان حق‌الزحمه‌ها، درصد دریافتی بابت کمیسیون مشاوران املاک را در معرض دید عموم قرار دهد. اداره صنعت، معدن و تجارت هم باید نسبت به تشکیل کمیته نظارت و کنترل عملکرد اتحادیه مشاوران املاک با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه املاک و استفاده از بازرسان آموزش‌دیده به صورت مستمر نسبت به بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر اقدام کند. 

کمیته مذکور نسبت به معرفی آن دسته از مشاوران املاکی که باعث افزایش قیمت ملک در شهرستان می‌شود، اقدام لازم را انجام دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید