• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60880
+
-

ابلاغ تسهیلات برای توسعه صنعت مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 7 هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه صنایع و حوزه تولید امسال به این استان ابلاغ شد.
«محمدرضا حاجی‌پور» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تسهیلات امسال در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سه بخش بازسازی و نوسازی، سرمایه در گردش و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی صنایع و معادن ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مجموع تسهیلات تبصره ۱۸ صنایع و معادن کشور در سال جاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال آن از محل صندوق توسعه ملی و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر از محل منابع داخلی بانک‌ها 
تأمین می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: نرخ بهره تسهیلات تبصره ۱۸ در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کم‌برخوردار ۱۲ درصد است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور درخواست خود را ثبت کنند.

حاجی‌پور بیان کرد: سال‌های گذشته تسهیلات رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط تعلق می‌گرفت، اما امسال این منابع صنایع سنگین و مادر تخصصی را نیز شامل می‌شود.
وی افزود: ۹۲ واحد صنعتی در این استان تاکنون برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند و درخواست آنها در ستاد استانی مراحل بررسی را می‌گذراند که به زودی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ارجاع می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی استان تزریق شد که این موضوع نرخ بیکاری در استان را نسبت به سایر مناطق کشور کاهش داد.

حاجی‌پور در مورد سامانه نیاز بیان کرد: این سامانه با هدف شناسایی کالاها و مواد اولیه وارداتی راه‌اندازی شده و کالاهای وارداتی که امکان تولید آنها در کشور وجود دارد شناسایی و برای تولید به واحدهای صنعتی نقاط مختلف کشور معرفی می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید