• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60889
+
-

آب تخصیصی از سرشاخه‌های دز کفاف نیاز قم را نمی‌دهد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان این‌که سهمیه استان قم از سرشاخه‌های دز ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب است گفت: با شرایط فعلی مصرف امسال نیاز به بیش از ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب داریم که باید این تفاوت از منابع چاه‌های زیرزمینی تأمین شود. به گزارش تسنیم، «علی جان صادق‌پور» با اشاره به افزایش مصرف آب همزمان با فرارسیدن فصل تابستان اظهار کرد: در صورت صرفه‌جویی نکردن مناسب در زمینه برق با توجه به گرمی هوا و افزایش مصرف برق باید شاهد افزایش خاموشی‌ها باشیم. وی با بیان این‌که صرفه‌جویی سبب کاهش خاموشی‌ها می‌شود اظهار کرد: بیش از 500 هزار اشتراک آب در قم وجود دارد و 95 درصد آب قم از خارج از استان تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: جمعیت شهری قم از آب شرب مناسب برخوردار هستند و ما در سال گذشته بیش از 117 میلیون متر مکعب آب به شهرها و روستاهای استان قم رسانده‌ایم. وی با اشاره به افزایش 11 درصدی مصرف آب در قم اضافه کرد: در 3 ماه ابتدایی سال جاری مصرف آب در قم نسبت به همین دوره در سال گذشته با 11 درصد روبه‌رو شده است که در صورت ادامه‌دار بودن این وضعیت کیفیت آب شرب با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

صادق‌پور با بیان این‌که سهمیه استان قم از سرشاخه‌های دز 100 میلیون متر مکعب آب است اضافه کرد: با شرایط فعلی مصرف امسال نیاز به بیش از 125 میلیون متر مکعب آب داریم که باید این تفاوت از منابع چاه‌های زیرزمینی تأمین شود.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب را مهم‌ترین و بهترین راهکار برای عبور از شرایط بحرانی کم‌آبی در استان دانست، اظهار کرد: با ادامه مصرف فعلی در سال 1407 وضعیت منابع آبی زیرزمینی استان قم در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید