• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60845
+
-

سهم ۱۰ درصدی فارس در تامین سبد غذایی کشور

اخبار فارس
سهم ۱۰ درصدی فارس در تامین سبد غذایی کشور

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس بیش از ۳میلیون تن محصولات باغی و نزدیک به ۷ میلیون تن محصولات زراعی تولید می‌کند و توانسته سهم ۱۰ درصدی در تامین سبد غذایی کشور داشته باشد. 
به گزارش ایرنا، «حسین پژمان» افزود: یکی از اهدافی که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال دستیابی به آن است کاهش سطح زیر کشت محصولات زراعی و در نقطه مقابل افزایش سطح محصولات باغی است و برای دستیابی به این هدف کشت محصولاتی نظیر انار، انجیر و انگور در دستور کار قرار گرفته است. 

وی با بیان این‌که فارس چهارمین استان کشور در تولید گیاهان دارویی است، عنوان کرد: افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی تا ۸۰ هزار هکتار از جمله برنامه‌های این سازمان است. البته در تلاشیم گلخانه‌ها را در استان افزایش دهیم و کشت سبزی و صیفی را از ۷۰ هزار هکتار به روش سنتی به ۷ هزار هکتار در گلخانه برسانیم.


توزیع اقلام اساسی در بازار

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیزگفت: اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در زمان‌های خاص در بازار توزیع می‌شود. 
«صمد رنجبری» اضافه کرد: بیش از ۱۰ هزار تن شکر در ماه مبارک رمضان و ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن پس از این ماه توزیع شد و در تعطیلات نوروز امسال نیز در طرح میوه تنظیم بازار بیش از ۳ هزار تن سیب و ۲ هزار تن پرتغال در بازار توزیع شد. وی در خصوص خرید تضمینی گندم بیان کرد: بیش از ۳۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که این میزان ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد و ۷۰ درصد ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شد. 

او ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده و ۹۰ درصد ارزش ریالی کلزای خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید