• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60875
+
-

دام‌های بدون پلاک، قاچاق تلقی می‌شوند

طرح پلاک کوبی دام‌ها در کازرون الزامی است و دامداران باید دراین طرح مشارکت کنند، درغیر این صورت به گفته مدیر جهادکشاورزی این شهرستان، دام های بدون پلاک قاچاق محسوب می‌شوند.
 به گزارش ایرنا، اداره جهاد کشاورزی کازرون اعلام کرده است که طرح پلاک کوبی دام‌ها، طرح هویت‌دار شدن دام‌ها دراین شهرستان است و از پنجشنبه آغاز شده است. به دامداران برای پلاک‌دار کردن دام‌هایشان از ۶ماه تا یک‌سال، بسته به نوع دام فرصت داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون دراین باره گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، تمام دام‌های سبک و سنگین با دریافت پلاک بین‌المللی با کد ۱۵رقمی، در یک سامانه جامع، هویت‌دار می‌شوند.
«حمید رشیدی» مزیت طرح پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین را داشتن بانک اطلاعاتی دقیق برای آمارگیری جمعیت دامی، اصلاح نژاد دام، میزان تولید گوشت قرمز و شیرخام، جلوگیری از قاچاق دام و… دانست.

این مسئول اعلام کرد: درقالب این طرح، دامداران موظفند درمدت ۶ماه دام‌های سنگین و ظرف مدت یک‌سال دام‌های سبک خود را هویت‌دار کنند، درغیراین صورت دام‌شان به‌عنوان «قاچاق» ضبط می‌شود.
وی با بیان اینکه با دریافت پلاک ۱۵رقمی همانند شماره ملی تمام هویت دام در یک سامانه ثبت می‌شود، افزود: اجرای طرح پلاک‌گذاری و ثبت در سامانه رایگان نیست و هزینه‌های این طرح شامل هزینه‌های پلاک، خدمات پلاک گذاری از لحاظ فنی و نیروی انسانی ازسوی دامداران پرداخت می‌شود.

رشیدی اضافه کرد: تسهیل در صادرات و واردات، فروش اینترنتی، برنامه ریزی برای بهبود سلامت از دیگر اهداف اجرای این طرح است و پس از پایان آن؛ خرید، فروش و حمل‌ونقل دام بدون شماره ملی ممنوع است و به عنوان دام غیربومی تلقی و ازسوی مراجع ذی صلاح به عنوان «قاچاق» محسوب می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید