• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60508
+
-

50 میلیون متر مکعب آب در مرکزی صرفه‌جویی شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای حفاظت از منابع زیرزمینی و تعادل‌بخشی به سفره‌های آبی، با انسداد چاه‌های غیرمجاز و توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز صرفه‌جویی شد. 

«عزت‌الله آمره‌ای» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: پر کردن ۲۵۷ حلقه چاه فرم پنج، نصب ۲۴۳ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب کشاورزی مجاز، مسدود کردن ۱۴۰ حلقه چاه تازه حفر شده، شناسایی و توقیف ۶۰ دستگاه حفاری غیرمجاز، شناسایی ۳۵ مورد تخلفات مربوط به کف‌شکنی از جمله اقدامات در این زمینه بوده است. 

وی اظهار کرد: جا به جایی، لایروبی، آب فروشی، انتقال غیرمجاز و منصوبات غیرمجاز چاه‌های مجاز، شناسایی ۱۱ مورد تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از اضافه برداشت ۱۴۸ حلقه چاه مجاز شناسایی شده نیز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان صورت گرفته است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: افزایش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی از مشکلاتی است که این روزها زنگ خطر کم‌آبی و خشکسالی‌های طولانی را به صدا درآورده است و این شرکت نیز به منظور حفاظت از سفره‌های آب زیرزمینی با هرگونه تخلف در برداشت آب بی‌رویه، برخورد قانونی می‌کند. آمره‌ای با یادآوری افزایش ۱۳۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری، اظهار کرد: با وجود افزایش بارش‌ها در این مدت، مسئولان و مردم باید صرفه‌جویی در بخش آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت را در دستور کار خود قرار دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید