• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60486
+
-

تخریب 10 باغ‌ویلای غیرمجاز

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر گفت: احکام تخریب 10 باغ ویلای غیرمجاز با هزینه‌های میلیاردی در شهرستان خمینی‌شهر صادر شده و در حال اجراست.  به گزارش ایسنا، «یوسف کریمی» در حاشیه اجرای احکام قضایی و تخریب ۲ باغ‌ویلای میلیاردی، اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها و همچنین در حوزه شهری در شهرستان خمینی‌شهر هستیم. افرادی سودجو با استفاده از خلأهای قانونی و ضعف نظارت‌ها اقدام به این ساخت‌وسازها می‌کنند.  وی افزود: امروز بعد از انجام تشریفات قانونی آرا و احکام قضایی، تخریب ۱۰ باغ‌ویلا با هزینه میلیاردی و سنگین مالی در این شهرستان صادره شده است.

تذکرات اولیه به این مالکان داده شده، اما توجه نکرده‌اند و امروز شاهد این برخورد در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان هستیم.  دادستان عمومی و انقلاب خمینی‌شهر گفت: این تعداد پرونده پس از مراحل قانونی و صدور رأی قطعی قضایی و احکام اجرایی در دستور کار مسئولان شهرستان قرار دارد.

کریمی با تأکید بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه روند ساخت‌وسازهای غیرمجاز رو به کاهش است. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر گفت: دستگاه قضایی با این افراد هیچ تعارفی ندارد و ما هیچ‌گونه مماشاتی در برخورد با متخلفان نداریم و با قاطعیت و سرعت برای اجرای احکام قضایی و قانونی تلاش خواهیم کرد. وی گفت: مالکان باید قبل از هرگونه اقدام به ساخت‌و‌ساز مجوزهای لازم را از مراجعه مربوطه اخذ کنند. ساختمان‌هایی با ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال در اینجا ساخته شده که اگر تشریفات قانونی رعایت شده بود، امروز این بناها تخریب نمی‌شد.  کریمی ادامه داد: از سازمان‌های متولی امر چون جهاد کشاورزی درخواست می‌کنیم نظارت‌های خود را بیشتر کنند و با اجرای مراحل بازرسی تذکرات لازم را بدهند و در مرحله اولیه و شروع به ساخت، اجازه شکل‌گیری ساختمان‌های غیرمجاز را ندهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید