• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60478
+
-

ظرفیت محدود سامانه آب‌رسانی اصفهان در تامین آب آشامیدنی


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع مدیران طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ با اشاره به افزایش نیاز آبی مردم در نیمه اول سال اعلام کرد: بدون شک با افزایش دما میزان مصرف هم بیشتر می‌شود، این در حالی‌است که تنها سامانه آب‌رسانی اصفهان ظرفیت محدودی در تامین آب شرب دارد.

به گزارش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان «هاشم امینی» اعلام کرد: نهایت ظرفیت تامین آب شرب تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی 5/11 متر مکعب در ثانیه بوده، در حالی‌که نیاز آبی در فصل تابستان حداقل 5/14 متر مکعب است.

وی به کمبود آب به میزان ۳ تا 5/3 متر مکعب در ثانیه برای تامین آب شرب مردم پرداخت و اظهار کرد: هم‌اکنون ذخیره آب سد زاینده رود ۷۵۰ میلیون متر مکعب است و مردم شاهد بارندگی‌های مناسبی در فصل بارش بودند. براین اساس مردم نمی‌پذیرند که در فصل تابستان در تامین آب شرب با چالش‌هایی مواجه باشند. امینی خطاب به مدیران طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ اظهار کرد: در حال حاضر باید آب شرب بیش از ۴ میلیون جمعیت استان از طریق یک سامانه تامین شود پس با توجه به محدودیت منابع، تلاش خود را معطوف به توزیع عادلانه به روش‌های گوناگون کنید. امینی به چگونگی توزیع عادلانه آب پرداخت و بیان کرد: با بهره‌گیری سیستم تله متری، تله‌کنترل، مدیریت فشار، مرئی‌سازی والوها و ایجاد حوضچه‌های فشار شکن سعی در توزیع عادلانه آب در استان داشته باشید. وی علاوه بر ضرورت تامین کمی آب مردم در فصل تابستان بر کیفیت مطلوب هم تاکید کرد و گفت: علاوه بر این‌که باید نهایت تلاش‌ها در جهت تامین آب شرب مردم در دستور کار قرار گیرد، باید کیفیت آب شرب هم مانند سنوات قبل مطابق استاندارد باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید