• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60470
+
-

چالش زمان، تنها مشکل در حذف قبوض کاغذی

نشست تخصصی شرکت‌های توزیع برق معین خدمات مشترکین به میزبانی شرکت توزیع برق اصفهان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان در این نشست که با حضور معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، مدیر کل و معاون دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر، معاون اجرایی طرح فهام و شرکت‌های توزیع استان‌های شیراز، شمال کرمان، مشهد، گلستان، زنجان و استان اصفهان به میزبانی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برگزار شد، پس از گزارش‌ مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان از عملکرد این شرکت در تمام شاخصه‌ها، فرایندهای مختلف حذف قبوض کاغذی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. 

در حاشیه این نشست «غلامعلی رخشانی‌مهر» معاون هماهنگی توزیع توانیر در پاسخ به برنامه‌ها و چالش‌های پیش رو برای حذف قبوض کاغذی گفت: طرحی در وزارت نیرو کلید خورد به نام قبض سبز الکترونیکی و تمام هدف آن کاهش مراجعه به در منازل مردم و همچنین کاهش هزینه‌های مختلف بود که با الکترونیکی شدن قبض‌ها این مهم محقق می‌شود. 

وی در ادامه گفت: یکی از روش‌های اطلاع‌رسانی ارسال پیامک به مشترکین و روش دیگر استفاده از اپ‌هایی است که برای پرداخت قبوض راه‌اندازی شده و همچنین شرکت‌های psb که در کشور ما زیادند و می‌توانند قبوض را به صورت الکترونیکی در اختیار مشترکین قرار دهند. 

وی خاطرنشان کرد: این فرایند تا ابتدای مهرماه سال جاری باید اجرایی شود که به صورت آزمایشی در مرداد و شهریور به اجرا در می‌آید. این برنامه برای کل کشور دیده شده و منوط به چند استان و شهرستان نیست؛ به عبارتی، نزدیک به 36 میلیون مشترک برق از مزایای این طرح بهره‌‌مند می‌شوند و نزدیک به 300 میلیارد تومان در کاهش هزینه‌ها موثر است. 

وی در پاسخ به سوالات اختصاصی کارشناس خبر شرکت توزیع برق اصفهان گفت: ما تجربه‌های زیادی در زمینه الکترونیکی کردن فرایندها در کشور داشته‌ایم ولی آنچه که مهم و کلیدی است در حال حاضر چالش زمان است و باید در مدت تعیین شده فرایندها را عملیاتی کنیم. 

وی درخصوص چالش‌هایی که به‌طور احتمالی در وصول مطالبات مردمی ایجاد می‌شود تصریح کرد: ما در این خصوص به هیچ وجه با مشکلی روبه‌رو نخواهیم شد، چراکه با هوشمند کردن سیستم‌ها روش‌های پرداخت مردمی و وصول مطالبات به‌راحتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و خطاها را بررسی می‌کنیم. البته این پردازش‌ها به آسانی شکل نمی‌گیرد بلکه تلاش و کوشش 24ساعته همکاران را به دنبال دارد و همان‌طور که می‌دانید ارائه خدمات همیشه به‌طور شبانه‌روزی بوده است که این پروژه را نیز در بر می‌گیرد و به عبارتی هم در مباحث سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری و امنیت شبکه باید تلاش مضاعفی انجام شود.

وی در پایان پس از بازدید از سمیع و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اصفهان خاطر نشان کرد: کارهای ارزشمند و مهمی در بخش‌های غیر حضوری و بهره‌برداری صورت گرفته است که نشان از پشتکار و تلاش همکاران در اصفهان دارد و به نظر می‌رسد در بخش خدمات غیر حضوری، مشترکین با وجود اپ‌ها بتوانند به خدمات مورد نیاز خود دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید