• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60467
+
-

چاه‌های آب خراسان شمالی استراحت می‌کنند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تابستان امسال به چاه‌های آب این استان استراحت داده می‌شود. به گزارش ایسنا «غلامحسین ساقی» با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و خشکی 2 سد بارزو در شیروان و بیدواز در اسفراین افزود: همین امر سبب شد تا برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان تعدادی چاه حفر شود و تعدادی از چاه‌ها که در گذشته حفر شده بودند، وارد مدار شوند، اما با وجود بارندگی‌های خوب در سال جاری میزان آب در 2 سد مذکور که طی سال‌های گذشته کم‌آب بودند، به‌اندازه مطلوب رسید و آب‌رسانی از طریق این سدها صورت می‌گیرد. 

وی اظهار کرد: اولویت شرکت‌های آب و فاضلاب این است که در صورت وجود آب در سدها ابتدا از آنها استفاده و در صورت نیاز سراغ چاه‌ها بروند. در همین راستا چاه‌های آب استان در سال جاری خاموش خواهند شد. ساقی در پاسخ به این‌که آیا شهرهای فاقد سد استان در سال جاری با مشکل تامین آب مواجه خواهند شد یا خیر، بیان کرد: 2 شهر تیتکانلو و زیارت با مشکل مواجه هستند که چاه آب شهر تیتکانلو تا 15 روز آینده وارد مدار و مشکل این شهر مرتفع می‌شود اما شهر زیارت با مشکل تامین آب مواجه خواهد بود. 

این مقام مسئول در ارتباط با افزایش مصرف آب در تابستان سال جاری نیز گفت: تحلیلی در ارتباط با مصرف آب شهروندان در سال جاری صورت نگرفته اما با توجه به بارندگی‌ها به نظر می‌رسد خیال مردم راحت شده و به احتمال فراوان میزان مصرف از سوی شهروندان افزایش خواهد یافت. وی افزود: میزان مصرف آب از سوی شهروندان در سال گذشته نسبت به سال 96 کاهش یافت، اما شاید امسال مردم این الگو را رعایت نکنند که برخورد با پرمصرف‌ها به صورت افزایش تعرفه خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید