• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60453
+
-

رونمایی از کتاب زندگی‌نامه آیت‌الله بروجردی

همزمان با پنجاه و نهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی(ره) کتاب زندگینامه این مرجع تقلید فقید عالم تشیع با عنوان دیباج در مراسمی با حضور آیت‌الله «علوی بروجردی» و جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه در بیت آن مرحوم در قم رونمایی شد.

در این مراسم عضو هیأت مدیره مؤسسه بین‌المللی الگوشناسی رفتار اسلامی مسطر گفت: تدوین این کتاب دارای مراحل مختلفی از جمله جمع‌آوری محتوی و چاپ و انتشار بوده است. حجت الاسلام «کاظم میرزایی» افزود: با توجه به وجود نداشتن زندگی‌نامه آیت‌الله بروجردی با نگاه اخلاقی و تربیتی، تدوین این کتاب از حدود 5 سال پیش در دستور کار مؤسسه مسطر قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: در سال‌های مختلف مصاحبه‌هایی از سوی شاگردان و کسانی که با او حشر و نشر داشتند، صورت گرفته بود و این مؤسسه نیز طرحی را به بیت این مرجع عالیقدر ارائه کرد تا از گفت‌وگوهای صورت گرفته برای تهیه کتاب در مورد نحوه زندگی شخصی و تعاملات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این مرد بزرگ استفاده شود. 

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به ایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: صنعت چاپ و نشر اوضاع و احوال نامناسبی پیدا کرده و اگر به مشکل‌های آن رسیدگی نشود، تعداد اندکی هم که دنبال کتاب و کتابخوانی هستند ریزش خواهد کرد. 

محقق، نویسنده و پژوهشگر حوزوی نیز در این مراسم توجه و دقت نظر به نکته‌های ریز اخلاقی در سیره آیت‌الله بروجردی را درس‌آموز و چراغ راه برای همه طلبه‌های حوزه دانست و افزود: جدیت در درس و اهتمام به مطالعه و تهیه کتاب‌های گوناگون نمونه‌هایی از ابعاد زندگی آیت‌الله بروجردی است.

حجت الاسلام «رضا مختاری» اظهارکرد: بر خلاف تصور عموم که مرجع تقلید فقط باید کتاب‌های فقهی را بخواند، آیت‌الله بروجردی به مطالعه کتاب‌های متنوع توجه زیادی داشت و آثار و کتاب‌های علمای معاصر خود را نیز مطالعه و از آنها تجلیل می‌‌کرد که این بسیار 
تحسین برانگیز است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید