• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60412
+
-

صید مار

از ابتدای سال تاکنون 10 حلقه مار در سنندج صید شده است

خدمات ایمنی
صید مار

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 10حلقه مار که با ورورد به داخل خودرو منازل مسکونی باعث وحشت شهروندان شده بود با حضور به‌موقع آتش‌نشانان زنده‌گیری و در دامن طبیعت رهاسازی شد.

به گزارش ایسنا «صالح زندی» آمار مارهایی را که وارد منازل مسکونی شده بود اعلام و اظهار کرد: هر سال با گرم شدن هوا شاهد ورود خزندگان به‌ویژه مارها به داخل منازل مسکونی هستیم. وی افزود: امسال نیز با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی، ورود حیوانات موذی و به‌ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: ورود مارها به داخل منازل علاوه بر ایجاد وحشت برای شهروندان می‌تواند خطرناکی نیز داشته باشد. زندی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 10 حلقه مار که با ورود به داخل خودرو منازل مسکونی باعث وحشت شهروندان شده بود با حضور به‌موقع آتش‌نشانان زنده‌گیری و در دامن طبیعت رهاسازی شد. 

وی اعلام کرد: پارک کردن خودرو در کنار باغ‌ها و دشت‌هایی که پوشش گیاهی مناسب دارند باعث می‌شود که مارها از طریق باز بودن شیشه یا در خودرو به داخل ماشین راه پیدا کنند و از این طریق هم مارها به داخل پارکینگ منازل راه پیدا می‌کنند.  زندی عنوان کرد:  شهروندان در این فصل سال از پارک خودروها در دشت‌های دارای پوشش گیاهی بلند خودداری کنند و در صورت پارک خودرو در دشت‌ها و باغ‌ها از بسته بودن شیشه و در خودرو اطمینان یابند و پس از بازگشت محل خودرو خود را با دقت بررسی کنند.

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با حیوانات خزنده به‌ویژه مارها ضمن حفظ خونسردی و دور شدن از محل، با سامانه 125 تماس حاصل کنند. وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهد مار داخل منازل یا خودرو به هیچ عنوان اقدام به صید آن نکنند و با اعلام به سازمان آتش‌نشانی، نیروهای عملیاتی این سازمان با پوشش خاص و دستگاه مارگیر نسبت به صید آن اقدام می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :