• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60399
+
-

گره جدید در ساماندهی آبشوران

یک شهروند: مسئولان در اجرای پروژه ساماندهی آبشوران، برای حل مشکل تردد شهروندان در پارکینگ شهرداری چاره‌ای نیندیشیده‌اند

گزارش
گره جدید در ساماندهی آبشوران

فاطمه کمانی|   کرمانشاه- خبرنگار:


ساماندهی آبشوران کرمانشاه پروژه‌ای با قدمت چندین سال است که هنوز در نقاط مختلف شهر در حال اجراست و به دلیل محدودیت‌های اعتباری تاکنون به اتمام نرسیده است. این پروژه که از سال ۹۰ به شرکت آب منطقه‌ای واگذار شد، قرار بود در مدت چند سال به بهره‌برداری برسد، اما تخصیص نیافتن اعتبارات لازم باعث کُندی روند اجرای این پروژه شده است. 

 ساماندهی آبشوران با پیچیدگی‌های زیادی همراه است، زیرا این رودخانه که در طول شهر کرمانشاه امتداد یافته، در برخی نقاط زیر خیابان‌ها و مسیر عبور مردم واقع شده و اجرای عملیات عمرانی در چنین مناطقی بسیار دشوار است. از سوی دیگر، به دلیل این‌که این رودخانه محلی برای عبور آب است، در ایام بارندگی عملا ساماندهی رودخانه با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شود.مجموعه این عوامل باعث شده با گذشت چندین سال این پروژه به اتمام نرسد. پروژه ساماندهی آبشوران در چند جبهه در حال کار است و اخیرا نیز نقطه‌ای جدید به عملیات عمرانی اضافه شده که برای مردم مشهود و حساس است. 


ساماندهی رودخانه در نقطه جدید

از چند ماه قبل محدوده پارکینگ شهرداری کرمانشاه که از پیش بارها در مورد خطر ریزش آن هشدار داده شده بود مسدود شده و عملیات عمرانی و باز کردن رودخانه در این قسمت آغاز شده است. حال نزدیک 3 ماه است که کار عمرانی در محدوده خیابان پارکینگ شهرداری در حال انجام است و نیروها مشغول ساماندهی رودخانه هستند، اما این منطقه که روزانه محل مراجعه هزاران نفر از مردم استان کرمانشاه و مردم استان‌های همجوار است برای مردم حساسیت ویژه‌ای دارد و بسته بودن آن مشکلاتی را برای مردم فراهم کرده است. ازدحام پزشکان در محدوده پارکینگ شهرداری این نقطه را به یکی از پرتردد‌ترین مناطق شهر کرمانشاه تبدیل کرده و حالا اجرای این پروژه عمرانی عظیم با ایجاد مشکلاتی برای مردم و پزشکان همراه است. 


مهم‌ترین مشکل پزشکان 

 «خسرو جعفری» منشی یکی از پزشکان پارکینگ شهرداری کرمانشاه با بیان این‌که از ابتدای امسال مسیر وسط خیابان برای اجرای پروژه ساماندهی آبشوران بسته شده، می‌گوید: مهم‌ترین مشکلی که ما داریم نداشتن امکان تردد خودرو و جای پارک است، زیرا پیش از این همه در حاشیه خیابان خودرو خود را پارک می‌کردند، اما اکنون دیگر محلی برای این کار وجود ندارد. وی ادامه می‌دهد: بسیاری از ما مجبوریم با خودروهای عمومی و تاکسی سر کار بیاییم و این امر هزینه ما را بسیار زیاد کرده است.


 باید تدابیری اندیشیده می‌شد 

این شهروند کرمانشاهی با بیان این‌که باید تدابیری برای ساماندهی این موضوع اندیشیده می‌شد، می‌افزاید: باید پارکینگی در نزدیکی این محدود تعبیه شود که پزشکان و منشی‌ها بتوانند خودروهای خود را آنجا بگذارند. 

جعفری یادآوری می‌کند: از سوی دیگر ما مریضانی داریم که امکان حرکت کردن ندارند و حتی در برخی مواقع با آمبولانس به مطب پزشک منتقل می‌شوند و در چنین شرایطی وضعیت این بیماران بسیار دشوار شده است.  وی ابراز امیدواری می‌کند که ساماندهی آبشوران هرچه زودتر به اتمام برسد تا وضعیت بیماران و پزشکان از این نابسامانی خارج شود. 


مشکلات بیماران 

«فرهاد امامی» یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی است. وی با بیان این‌که بسیاری از بیماران مراجعه روزانه یا هفتگی به مطب پزشکان در محدوده پارکینگ شهرداری دارند، می‌گوید: با اجرای پروژه ساماندهی آبشوران، شرایط برای مردم به‌ویژه افرادی که مشکلات حرکتی دارند و باید با خودرو تا نزدیک در مطب پزشک بیایند، بسیار دشوار شده است. این شهروند اضافه می‌کند: از سوی دیگر بعضی از مردم از خطر ریزش در محدوده مطب پزشکان می‌ترسند و با نگرانی راه می‌روند. امامی معتقد است این منطقه مرکز مطب پزشکان و داروخانه‌های کرمانشاه است و روزانه هزاران نفر از شهر کرمانشاه و مناطق همجوار به این محدوده می‌آیند، پس باید اقداماتی انجام شود تا ساماندهی هرچه زودتر به پایان برسد و پارکینگ شهرداری به وضعیت عادی خود بازگردد. 

وی ادامه می‌دهد: باز بودن روی رودخانه نیز در این منطقه با توجه به نزدیک بودن فصل گرما بسیار نامناسب است، زیرا این رودخانه بوی بدی دارد و برای این محدوده که محل حضور بیماران و پزشکان است، مطلوب نیست و در روزهای آینده با تشدید گرما شدت بوی آن نیز بیشتر خواهد شد.


پیچیدگی‌های اجرای پروژه 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی رودخانه‌ آبشوران در چند نقطه مختلف می‌گوید: این پروژه پیچیدگی‌های زیادی دارد. «بهرام درویشی» یکی از مهم‌ترین مشکلات پروژه ساماندهی آبشوران را واقع شدن آن در محدوده شهری می‌داند و معتقد است این مساله روند اجرای کار را با مشکلات مواجه کرده است. به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، مشکل دیگر ساماندهی رودخانه آبشوران محدودیت اعتباری و تامین منابع مالی است. وی ابراز امیدواری می‌کند با تدابیری که اندیشیده می‌شود هرچه زودتر شاهد اجرا و اجرای مناسب این پروژه باشیم. درویشی پیشرفت کلی پروژه ساماندهی آبشوران را ۵۰ درصد اعلام می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :