• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60261
+
-

از دوره‌گردها و دستفروشان خرما نخرید

سلامت
از دوره‌گردها و دستفروشان خرما نخرید


 رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد نرخ جدید چند نوع از رطب‌ در بازار یزد را اعلام کرد و از مردم خواست به هیچ وجه از دوره‌گردها و دستفروشان خرما و رطب نخرند.

«سید حسین عقیلی» در گفت‌وگو با ایسنا، از اعلام قیمت‌های جدید انواع خرما و رطب در یزد خبر داد و گفت: هر کیلوگرم رطب دو ردیفه مضافتی ممتاز با قیمت ۳۲ هزارتومان و سه ردیفه این نوع رطب با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزارتومان عرضه می‌شود.

وی افزود: هر کیلوگرم رطب کبکاب ممتاز نیز با قیمت 22 هزار و درجه یک نیز با قیمت 20 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که متاسفانه فروش انواع محصولات خرما و رطب توسط دستفروشان در یزد شایع شده است، گفت: با توجه به گرمای شدید تابستان مردم نباید به هیچ وجه از فروشندگان سیار و دوره‌گرد خرما و رطب خریداری کنند. 

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد با تاکید بر ضرورت فروش اقلام رطب و خرما بر اساس وزن و قیمت، گفت: هرگونه اقدام خلاف موارد مذکور توسط اتحادیه پیگیری خواهد شد.

عقیلی در پایان با اشاره به مشاهده خرماهای غیربهداشتی «شاهانی» در استان‌های همجوار یزد، یادآور شد: هرچند هنوز این خرما در یزد مشاهده نشده است، اما مردم در صورت مشاهده خرماهایی زرد رنگ با عنوان «شاهانی» و مارک «دیمیت» با شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ و ۳۶۲۲۹۸۸۴ تماس بگیرند و گزارش دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید