• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60243
+
-

استقرار 50 دستگاه آمبولانس اورژانس مازندران در سواحل

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: با توجه به آغاز زمان سفر و شنا در دریای خزر 50 دستگاه آمبولانس اورژانس استان در نوار ساحلی دریای خزر مستقر شدند تا خدمات‌دهی مطلوب‌تر و سریع‌تر به افراد ارائه شود.

به گزارش ایرنا «یحیی صالح طبری» اظهارکرد: این آمبولانس‌ها همزمان با عید فطر و تعطیلات اخیر در شهرهای ساحلی و ساحل دریا مستقر شدند تا در زمان بروز حادثه بتوانند برای احیا و نجات جان افراد اقدام کنند.

وی پرترافیک بودن مسیرهای منتهی به سواحل دریا در مازندران به ویژه در ایام تعطیلات را یکی از عمده‌ترین دلایل احتمال تاخیر در حضور نیروهای اورژانس عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکل این تعداد آمبولانس‌های اورژانس در سواحل دریای مازندران مستقر شدند تا خدمات سریع‌تر به حادثه‌دیدگان ارائه شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران افزود: سال‌های قبل نیز آمبولانس‌ها به تعداد محدود در کمپ‌های ساحلی اورژانس استان مستقر بودند که با توجه به تصمیم برای کنترل و کاهش غریق در دریا نسبت به استقرار تعداد بیشتری آمبولانس‌ اقدام شد.

صالح طبری با اشاره به فعالیت ۱۳۰ دستگاه آمبولانس اورژانس در استان گفت: آمبولانس‌های مستقر در سواحل دریا ضمن انجام فعالیت‌های خود در این مناطق در صورت نیاز به ماموریت‌های داخل شهر و حوزه کاری‌شان اعزام می‌شوند تا مشکلی در ارائه خدمات به همشهریان ایجاد نشود.

وی بیان کرد: از اوایل تیر کمپ‌های ساحلی اورژانس برای خدمات بیشتر به مسافران راه‌اندازی می‌شوند.

به گفته این مسئول، پارسال ۳۰ کمپ ساحلی اورژانس در مازندران راه‌اندازی شد که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد کمپ راه‌اندازی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید