• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60241
+
-

تئاتر گیلان در سوگ پاک‌سرشت

«فرهاد پاک‌سرشت» شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی پس از یک دوره بیماری طولانی شامگاه یکشنبه در بیمارستان آریا در رشت بدرود حیات گفت.

«قاسم مصفا» مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در‌این‌باره به ایرنا گفت: در گذشت پاک‌سرشت ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای فرهنگ و هنر استان است.

وی نویسنده، شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی، زاده اول فروردین ١٣٣٦ در شهرستان فومن بود.

 نمایشنامه‌های «بار دیگر باران»، «یک پنجره برای دیدن»، «شب بلند مختار»، «چهارشنبه خاتون»، «مرغابی در شب ساچمه»، «اویستی» و «یک جای پرت» از جمله آثار اوست. 

این هنرمند، نویسنده فیلمنامه و کارگردان مجموعه‌ها و فیلم‌های داستانی «فرشته‌ها نمی‌میرند»، «آن سنگ گران»، «مسلخ»، «فردا روشن است»، «تنگامه»، «خانه اجدادی»، «ایست»، «گلاب» و... است.

 کارگردانی بیش از ده‌ها نمایشنامه و اجرا در داخل و خارج استان، همکاری با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، هنری در کشور، حضور در جشنواره‌های متعدد استانی و منطقه‌ای فجر، جشنواره منطقه‌ای تیرنگ ۸۳، جشنواره سراسری بانوان ۸۵ و متن برتر جشنواره‌های استانی فجر و تیرنگ نیز در کارنامه پاک‌سرشت وجود دارد.

فراخوان دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان با تاکید بر بزرگداشت استاد فرهاد پاک‌سرشت منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید