• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60237
+
-

کشف رویشگاه جدید سوسن چلچراغ در ماسوله

میز خبر
کشف رویشگاه جدید سوسن چلچراغ در ماسوله

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در محدوده منظر فرهنگی ماسوله رویشگاه سوسن چلچراغ کشف شد.

 به گزارش ایسنا «شهرود امیرانتخابی» با اعلام این خبر گفت: آخرین یافته ارزشمند طبیعی در منظر فرهنگی ماسوله، رویشگاه گیاه نادر سوسن چلچراغ است.

وی افزود: این رویشگاه نادر در خرداد سال جاری از سوی همکاران پایگاه ماسوله و با همیاری شهروندان ماسوله‌ای علاقه‌‌مند به حفاظت از آثار طبیعی و تاریخی پیرامون این شهر تاریخی، آشکار شد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در خصوص رویشگاه این گیاه نادر افزود: این گونه گیاهی ارزشمند که صرفا در بخش‌های محدودی از کشور ما و کشور آذربایجان یافت شده است، می‌تواند علاوه بر تاکید مضاعف بر غنی بودن منظر فرهنگی ماسوله به لحاظ تاریخی و طبیعی، موجب ایجاد یک قطب گردشگری طبیعی شاخص در استان و نیز اثرگذار برای تکمیل پرونده ثبت جهانی این شهر باشد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به قرارگیری رویشگاه یافت شده در محدوده یکی از ارزشمند‌ترین محوطه‌های باستانی، تاریخی ییلاق‌های ماسوله، این اداره کل در نظر دارد پس از تهیه پرونده و ثبت این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی کشور، با هماهنگی سایر ارگان‌های ذی‌ربط از جمله اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان نسبت به تعریف یک منطقه حفاظت شده ویژه با محوریت رویشگاه و منطقه باستانی پیرامون آن اقدام کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :