• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60186
+
-

محیط ‌زیست لرستان در تسخیر پسماند

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان گفت: یکی از معضلاتی که در استان وجود دارد، وضعیت پسماندهاست و در این رابطه چند شهرداری در استان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند. به گزارش مهر، «مهرداد فتحی بیرانوند» با بیان این‌که پسماند امروز یک معضل بین‌المللی و جهانی است و با توجه به تولید پسماندهایی که در سطح جهان داریم زندگی بسیاری از مردم و زیستمندان به مخاطره افتاده است، اظهار کرد: تولید بیش از حد پسماندهای پلاستیکی امروز یک معضل است و باید برای آن فکر اساسی شود.

وی با اشاره به ایجاد یک پویش در کشور و لرستان برای عدم استفاده از ظروف یکبارمصرف افزود: توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیکی در نانوایی‌ها، عدم استفاده از ظروف یکبارمصرف از سوی دستگاه‌های اجرایی و... در دستور کار قرار گرفته است. فتحی بیرانوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به پسماندهای خانگی و شهری، گفت: متاسفانه بعضی از شهرداری‌ها در این رابطه همکاری لازم را با اداره محیط ‌زیست ندارند.

وی با بیان این‌که پرونده قضایی برای چند شهرداری استان در این رابطه تشکیل داده‌ایم، ادامه داد: پسماند خط قرمز در حوزه سلامت محیط و مردم است. مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان اظهار کرد: بخشی از مناطق مانند خرگوشناب الشتر در گذشته وضعیت بسیار بدی داشتند که الان اندکی بهتر شده‌اند. پسماندهای بروجرد هم نسبت به گذشته ساماندهی شده‌اند اما باز هم با جایگاه مطلوب فاصله داریم. همچنین وضعیت شهر نورآباد بهتر شده است، اما وضعیت پسماندها در خرم‌آباد خوب نیست.

فتحی بیرانوند با تاکید بر این‌که اجرای مصوبات کارگروه پسماند به لحاظ قانونی الزامی است، گفت: اگر دستگاه‌ها آنها را اجرایی نکنند، با آنها برخورد قضایی صورت خواهد گرفت. مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست لرستان به پسماندهای بیمارستانی و عفونی هم اشاره کرد و افزود: در خرم‌آباد، به دلیل نبود واحد پذیرنده برای بی‌خطرسازی پسماندهای کلینیک‌ها، این امر به نحو مطلوبی انجام نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید