• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 14 بهمن 1396
کد مطلب : 5985
+
-

رونق اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های دولتی جهان

چشم انداز
رونق اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های دولتی جهان

اپلیکیشن‌های دولتی در بسیاری از کشورهای جهان به‌عنوان یک نمونه موفق از ارائه خدمات الکترونیک دولتی به مردم معرفی می‌شوند. شهروندان با این اپلیکیشن‌ها به گستره‌ای از خدمات دولتی دسترسی دارند که پیش‌تر باید برای دریافت آن، نامه‌نگاری می‌کردند یا مدت زیادی در صف منتظر می‌ایستاندند. به گزارش همشهری، هند یکی از پرجمعیت‌ترین و شلوغ‌ترین کشورهای جهان است که هر سال هزینه‌های هنگفتی بابت ارائه خدمات حضوری به شهروندانش پرداخت می‌کند. راه‌اندازی اپلیکیشن‌های دولتی در هند یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی بود که بار زیادی از دوش دولت برداشت. اینها بخشی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های هندی هستند.

 

اپلیکیشن دولتی برای شهروندان داخل و خارج کشور

خدمات عمومی دولتی از طریق اپلیکیشن دولت به شهروندان ارائه می‌شود و یک سری خبرنامه دولتی، خدمات مالیاتی و... را به شهروندان داخل کشور ارائه می‌کند. اپلیکیشن شهروندانی که خارج از کشور سکونت داشته باشند، متفاوت است و شامل خدمات عمومی‌تر است. خدمات گذرنامه برای شهروندان خارج‌نشین، اطلاعات اضطراری مربوط به کشورهای مختلف، خدمات وزارت خارجه هند برای همسر یا فرزندان غیرهندی کسانی که تبعه این کشور هستند و... جزو بخش‌های مختلف این اپلیکیشن است. 

 

تماس مستقیم با دفتر نخست‌وزیری

اپلیکیشن نخست‌وزیری، شهروندان را مستقیما به دفتر نخست‌وزیر متصل می‌کند. در این اپلیکیشن برنامه‌های روزانه و هفتگی نخست‌وزیر گنجانده شده است. با استفاده از اپلیکیشن شهروندان می‌توانند مستقیما با شخص نخست‌وزیر در تماس باشند و حتی برای او نامه بفرستند. او نخستین مسئول ارشد کشوری است که از طریق یک اپلیکیشن شخصی با مردمش در ارتباط است.

 

خدمات گذرنامه 

اپلیکیشن اندرویدی دولتی هند به شهروندان کمک می‌کند که تمام مراحل دریافت گذرنامه‌شان را با کمک آن انجام دهند. جست‌وجوی نزدیک‌ترین مراکز ارائه خدمات حضوری گذرنامه با کمک لوکیشن گوشی یا کد پستی قابل دسترسی است. امکان رهگیری خدمات هم در این اپلیکیشن وجود دارد تا شهروند بتواند پیگیری کند درخواستی که ارائه کرده چه زمانی به نتیجه می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید