• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5913
+
-

دستگیری ۳مسئول در حادثه انفجار اسلامشهر

دستگیری ۳مسئول در حادثه انفجار اسلامشهر

 

2هفته پس از حادثه انفجار گاز در شهرک امام حسین(ع) اسلامشهر، ده‌ها نفر از ساکنان منطقه که منازل‌شان آسیب دیده و بلااستفاده شده بلاتکلیف هستند و سرپناهی در برابر سرما ندارند. این در حالی است که دادستان اسلامشهر از دستگیری ۳ مسئول مقصر در این حادثه خبر داده است.

به گزارش همشهری، این حادثه ظهر روز 28دی‌ماه امسال در خیابان سجاد شهرک امام حسین اتفاق افتاد. از مدتی قبل عملیات حفاری شرکت آب و فاضلاب در این خیابان آغاز شده بود و چند کارگر با یک بیل مکانیکی مشغول کار در آنجا بودند. آن روز اما حادثه‌ای عجیب اتفاق افتاد. با وجود اینکه ساکنان منطقه درخصوص وجود لوله گاز در محل حفاری به کارگران هشدار داده بودند اما اپراتور بیل مکانیکی به این هشدار‌ها بی‌توجهی کرد و حادثه‌ای که انتظارش می‌رفت اتفاق افتاد. بیل مکانیکی هنگام حفاری با لوله گاز برخورد کرد و باعث نشست گاز خام به آسمان شد. اما این همه حادثه نبود، چرا که چند دقیقه بعد انفجار مهیبی رخ داد؛ انفجاری که به دست‌کم 185خانه و مغازه که در آنجا بود آسیب زد و برخی را به کلی ویران کرد. شعله‌های آتش به ارتفاع ساختمان‌های منطقه از زمین زبانه می‌کشید و مردمِ وحشت زده به‌دنبال نجات خود و هم محلی‌های‌شان بودند. در این شرایط آتش‌نشانان وارد عمل شدند و توانستند شعله‌های آتش را مهار کنند.

در این حادثه 12نفر مصدوم شدند اما ساعتی بعد عمق حادثه معلوم شد. چندین خانه و مغازه خسارت سنگینی دیده و دیگر قابل استفاده نبودند. هر چند مسئولان محلی یک سالن ورزشی را برای اسکان موقت حادثه‌دیدگان درنظر گرفتند اما هیچ‌یک حاضر نشدند ویرانه‌های به جا مانده از خانه‌شان را ترک کرده و به آنجا بروند.

 

با وجود این، روز گذشته یونس اسدی مقدم، دادستان اسلامشهر از دستگیری 3نفر از مقصران این حادثه خبر داد و به مهر گفت: مدیرکل آبفای جنوب غرب استان تهران، رئیس اداره گاز اسلامشهر و همچنین پیمانکار اداره آبفا که در حادثه انفجار لوله گاز شهرک امام حسین(ع) نقش داشتند دستگیر و روانه زندان شدند. وی ادامه داد: براساس نظر کارشناسان، اداره گاز اسلامشهر ۳۰ درصد، آبفای جنوب غرب استان تهران ۳۰درصد و پیمانکار طرح ۴۰درصد در بروز این حادثه مقصر بودند.

حالا 2هفته پس از این حادثه هولناک ساکنان خیابان سجاد حال و روز خوبی ندارند. یکی از آنها به همشهری گفت: بلاتکلیفی از یک سو و سرمای زمستان از سوی دیگر باعث شده اهالی منطقه روزها و شب‌های دشواری را بگذرانند. وی ادامه داد: سازمان آب قول داده به آنهایی که خسارت کمتری دیده‌اند کمک کند اما گفته‌اند پرداخت خسارت‌های سنگین به حکم دادگاه نیاز دارد. وی که در آنجا مغازه الکتریکی دارد، ادامه داد: مغازه من دیگر قابل استفاده نیست و از روزی که این حادثه اتفاق افتاده، بیکار شده‌ام. او درباره سایر ساکنان منطقه گفت: آنطور که شنیده‌ام برای آنهایی که مستأجر بودند خانه اجاره کرده‌اند اما وسایل‌شان زیر آوار از بین رفته است و قابل استفاده نیست. اما آنهایی که صاحب خانه بودند هنوز بلاتکلیف‌اند و معلوم نیست چه زمانی خانه هایشان بازسازی می‌شود. خیلی‌ها به خانه اقوام‌شان رفته‌اند و حتی چند نفر را می‌شناسم که در این سرما و برف شب‌ها در ماشین‌هایشان می‌خوابند. مردم این منطقه محروم هستند اما همگی تصمیم گرفته‌اند با همه توان این ماجرا را دنبال کنند تا به حق‌شان برسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید