• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5906
+
-

نقشه کارگر برای قاچاق 5‌میلیون لیتر گازوئیل

 

عضویت در باند قاچاق سوخت وضعیت زندگی کارگر جوان را از این‌رو به آن رو کرده بود. او اما تصورش را هم نمی‌کرد که همین تغییر وضعیت مالی در نهایت رازش را فاش کند.

مدتی قبل مأموران پلیس خراسان رضوی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد از یک جایگاه سوخت در شهرستان فریمان برای قاچاق گازوئیل استفاده می‌شود. با این اطلاعات تیمی از مأموران وارد عمل شدند و به بررسی درباره جایگاه سوخت و کسانی که در آنجا کار می‌کردند پرداختند. آنها در جریان تحقیقات نامحسوس متوجه شدند که کارگر جوان جایگاه در سال‌های اخیر وضع مالی بسیار خوبی پیدا کرده و گردش مالی حسابش، چندین میلیون تومان بوده است. این در حالی بود که وی کارگر ساده با درآمدی کاملا عادی بود و به‌نظر می‌رسید کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌اش است. کارآگاهان پلیس آگاهی در اقدامی هماهنگ با حراست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان، به بررسی عملکرد جایگاه سوخت پرداختند و در ادامه مشخص شد که از این جایگاه مقدار زیادی سوخت قاچاق شده است.

اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد که کارگر جوان جایگاه با همدستی چند نفر دیگر، اقدام به دریافت ۲قطعه کارت سوخت از شرکت پخش کرده بودند. سپس با دستکاری دستگاه پمپ و تغییر شماره‌های شمارشگر، کاری می‌کردند که کسی متوجه عرضه غیرمجاز سوخت نشود. آنها با این کار سوخت را از مخازن بیرون کشیده و پس از قاچاق به مشتریانشان به قیمت بالایی می‌فروختند. در ادامه معلوم شد که اعضای این باند در 3سال گذشته با این ترفند بیش از 5میلیون لیتر گازوئیل را قاچاق و به فروش رسانده بودند که برای اینکه کسی پی به رازشان نبرد با ترفندی خاص و کاملا ماهرانه پمپ‌ها را دستکاری می‌کردند تا اینکه دست‌شان رو شد و دستگیر شدند. به گزارش همشهری، سردار قادر کریمی، رئیس پلیس استان خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: متهم و 3همدستش که مسئول نگهداری و قاچاق سوخت بودند، دستگیر و مسئولان جایگاه سوخت نیز به پرداخت 4میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.  

این خبر را به اشتراک بگذارید