• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58887
+
-

احداث گلخانه در 3 دشت خراسان‌رضوی

خبر
احداث گلخانه در 3 دشت خراسان‌رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: 3 دشت مشهد، فریمان و نیشابور برای اجرای طرح همیاران آب و احداث گلخانه مشخص شدند. به گزارش ایرنا «علی رسولیان» افزود: طرح همیاران آب با هدف ایجاد تعادل در منابع و مصارف آب خراسان رضوی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد به طرحی جامع مبدل و توسط استاندار خراسان رضوی به کل استان ابلاغ شد. 

وی اضافه کرد: 3 روز بعد از ابلاغ این طرح توسط استاندار، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نشستی با هدف توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای و حضور متولیان امر برگزار کرد. این مسئول با بیان این‌که تاکنون ۳۷۴ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است، افزود: در راستای اجرای طرح همیاران آب در نشست مقرر شد سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان در مدت 3 سال به هزار هکتار برسد. 

رسولیان ادامه داد: برای توسعه گلخانه‌ها در خراسان رضوی باید سالانه ۵۷۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شود که به همین منظور با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها 3 دشت مشهد، نیشابور و فریمان به این امر اختصاص یافت. وی افزود: طبق برنامه زمان‌بندی شده در طرح همیاران آب باید در هر دشت سالانه ۱۵۰ هکتار گلخانه ایجاد شود که در این راستا همه دستگاه‌های خدمات زیربنایی و خدمات روبنایی موظف به همکاری و ارائه خدمات لازم در این طرح شدند. 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز برای مشارکت در اجرای طرح همیاران آب شناسایی و اعلام همکاری کرده‌اند و می‌توانند در سطوح مختلف گلخانه‌ها را ایجاد کنند. طرح همیاران آب، ملی است که اجرای آن ابتدا از کرمان آغاز شد و مورد تایید و تصویب دولت برای تسری به کل کشور قرار گرفت. قرار است این طرح با مشارکت همه در خراسان رضوی هم اجرا شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید