• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57689
+
-

دکتر ماهان، بوی باران و جونگ میونگ

گزارش همشهری از مجموعه‌های‌تلویزیونی که بعد از تعطیلات عید فطر از شبکه‌های سیما پخش می‌شوند

تلویزیون
دکتر ماهان، بوی باران و جونگ میونگ

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه نگار

سریال‌های‌ماه رمضان به قسمت‌های پایانی‌ خود رسیده است. گمانه‌زنی‌ها برای سریال‌های جدید آغاز شده و قرار است بعد از سریال‌های «از یادها رفته»، «دلدار» و «برادرجان» شبکه‌های تلویزیونی مجموعه‌های جدید خود را روی آنتن ببرند.
در شب‌های ‌ماه رمضان 2 سریال «برادرجان» و «دلدار» ویژه رمضان تولید شد و سریال «از یادها رفته» اگرچه رمضانی نبود اما در نهایت برای پخش در این ایام انتخاب شد. سریال‌هایی که با وجود داشتن مخاطب در این شب‌ها با نقدهای زیادی نیز همراه بود.

100سال تاریخ گیلان در یک ‌سریال

روز چهارشنبه 15خرداد پایان سریال 28 قسمتی «برادر جان» محمدرضا آهنج از شبکه 3 است، بعد از «برادرجان» قرار است ‌سریال «گیله‌وا» از این شبکه روی آنتن برود. هر چند «گاندو» به کارگردانی جواد افشار نیز برای پخش از این شبکه جزو گزینه‌هاست. «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که از 18خرداد پخش آن آغاز می‌شود. بهروز شعیبی، امیرحسین صدیق، حمیدرضا پگاه و.. از بازیگران این سریال هستند. این سریال زندگی اجتماعی مردم در بستر اتفاقات تاریخی سال۱۲۹۷ است و به نوعی روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و به‌خصوص مردم گیلان در صد سال قبل است.

خانواده دکتر ماهان و حمایت از حیوانات
سریال 32قسمتی «دلدار» ساخته برادران محمودی نیز جمعه 17خرداد به پایان می‌رسد و سریال جایگزین آن «خانواده دکتر ماهان» است. سریال توسط نسیم خراشادی نوشته شده و راما قویدل و علی محمدقاسمی آن را در 26قسمت کارگردانی کرده‌اند. این سریال کاری از گروه نوجوان سیما فیلم بوده و بهرام شاه‌محمدلو، ‌رؤیا افشار، داوود فتحعلی‌بیگی، امین زندگانی، لاله اسکندری از بازیگران این سریال هستند. این مجموعه در 2بخش تهران و مازندران فیلمبرداری شده که بخش تهران را راما قویدل کارگردانی کرده است. با توجه به داستان این سریال به‌نظر می‌رسد موضوع و دغدغه این مجموعه تلویزیونی محیط‌زیست و حمایت از حیوانات باشد.

آغاز «عروس تاریکی» با نام جدید «بوی باران»
پخش فاز اول مجموعه «از یادها رفته» بهرام بهرامیان هم پنجشنبه (۱۶خرداد ماه) تمام می‌شود. سریالی در 25قسمت که از شبکه اول پخش شد و به‌نظر می‌رسد نتوانست با وجود داستان و بستر تاریخی که داشت، مخاطبانش را راضی نگه دارد. البته قرار است فصل دوم این سریال که 25قسمت است تولید و به نمایش در بیاید. سریال «بوی باران» با نام قبلی عروس تاریکی به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان و کارگردانی محمود معظمی از گزینه‌ پخش پس از اتمام «از یادها رفته» است. در این سریال رضا کیانیان، ‌رؤیا نونهالی، نرگس محمدی، سپیده خداوردی، فریبا کوثری، لوون هفتوان، سیدمهرداد ضیایی و... بازی می‌کنند. با توجه به آماده نبودن سریال جدید عیاری این سریال 60قسمتی پخش می‌شود. البته این شبکه سریال‌های «87متر» کیانوش عیاری و «محکومین» سیدجمال سیدحاتمی را هم در نوبت پخش دارد.


شبکه 5 و پخش سریال کره‌ای

در میان شبکه‌های تلویزیون، شبکه 5 که در‌ماه رمضان سریال کره‌ای روی آنتن داشت، سریال «جونگ میونگ» 50قسمتی بعد از پایان‌ماه رمضان همچنان روی آنتن خواهد بود. در سال‌های پیشین شبکه 3 و 2 بیشترین حجم پخش سریال‌های کره‌ای را داشتند و روزگاری این سریال‌ها مورد علاقه تماشاگران ایرانی بود و حالا پخش سریال‌های کره‌ای به شبکه 5 منتقل شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید