• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 30 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56361
+
-

حسن روحانی در دیدار صمیمی با دانشجویان و جوانان:

هیچ قدرتی بالاتر از ملت و نسل جوان نیست

رئیس جمهوری: باید از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنیم


حسن روحانی شامگاه یکشنبه در دیدار صمیمی با دانشجویان و جوانان  با بیان اینکه 29 اردیبهشت یادآور روز شور ملت ایران بویژه نسل جوان کشور، پای صندوق آرا بود، تصریح کرد: حضور مردم پای صندوق آرا به معنای اراده یک ملت برای بازسازی و نوسازی کشور و جامعه است. حسن روحانی با اشاره به اینکه «در آن روز به‌رغم برخی تنگناها، مردم کار خود را به خوبی انجام دادند»، افزود: در 2 سال گذشته ملت ایران به‌رغم همه تنگناها و مشکلات قدم‌های بسیار بلندی را برداشت و هر کجا که نسل جوان کشور حضور داشت و دانش‌آموزان و دانشجویان و نسل فعال جامعه بودند، توانستیم به راحتی یا سختی کمتر،  از مشکلات و تنگناها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه «ما همان ملتی هستیم که توانستیم در سایه حضور فعال تحصیلکردگان جامعه به نام دیپلمات‌ها از دایره سخت و تنگی که دشمنان بوجود آورده بودند، رها شویم»، گفت: اما متأسفانه دشمنان ملت در زمانی موفق شدند که کشور را در ماده 41 فصل 7 یعنی مرز جنگ و تجاوز به کشور قرار دهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: هیچ‌کس در دنیا فکر نمی‌کرد که ملت ایران در یک روز و یک ساعت بتواند 7 قطعنامه سازمان ملل را لغو کند و این افتخار تاریخی صرفاً متعلق به ملت ایران است و هیچ ملتی تاکنون نتوانسته این قطعنامه‌های خطرناک را ملغی کند.

روحانی ادامه داد: کمتر کشوری توانسته در مجمع عمومی سازمان ملل 2 قطعنامه اجمالی به نفع آرا ملت ایران به دست آورد که یکی از این  قطعنامه‌ها، قطعنامه تعامل و همفکری جهانی و گفت‌وگوی تمدن‌هاست که به اتفاق آرا در دولت برادر عزیزم سید محمد خاتمی در تاریخ ملل متحد به نام ایران ثبت شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خاطره‌ای که ایرانی‌ها از سازمان ملل متحد دارند همان شعر «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» سعدی است که در این سازمان نقش بسته است، گفت: خاطره دومی تحت عنوان گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل متحد ثبت شد که ره‌آورد فکری و نظری ملت بزرگ ایران است.

روحانی اظهار داشت: بار دیگر در دولت تدبیر و امید قطعنامه‌ای دیگر تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و در تاریخ ملل ثبت شد.

روحانی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که می‌توانیم حرف و منطق خودمان را به کرسی بنشانیم، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بسیار زیادی انجام شده به‌رغم اینکه با مشکلات و بحران‌های زیادی هم مواجه بودیم.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امروز رتبه خلاقیت نسل جوان ما از 120 در آغاز دولت یازدهم و دوازدهم به عدد 65 رسیده، گفت: این نشان‌دهنده حرکت بزرگ علمی برای نسل جوان کشور است و امروز خوشحالم که بگویم مصوبه جدیدی در دولت در مورد بیمه و مالیات شرکت‌های نوآفرین و استارت‌آپ‌ها تصویب شد که خبر خوب دولت برای نسل جوان است.

روحانی با بیان اینکه دولت فضای کار و تلاش برای جوانان را ایجاد کرده، گفت: اینکه در عرض 2 سال 1130 نفر از تحصیلکرده‌های ما در دانشگاه‌های برتر دنیا به کشور بازگشته‌اند، به این معناست که محیط برای نسل جوان تحصیلکرده مساعدتر شده و فضای کسب و کار در کشور ما بهتر شده است.

روحانی خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم پایان دوره تحصیل در دانشگاه فقط یک برگ کاغذ به معنی لیسانس، فوق‌لیسانس یا دکتری نباشد، پایان دوره تحصیلی باید توأم با مهارت، در یک رشته باشد و این شدنی است. دانشگاه‌های ما باید فضا را برای این هدف متحول کنند.

روحانی تأکید کرد: کسی نگوید که ما پای صندوق رأی می‌رویم و رأی می‌دهیم اما مشکلات حل نمی‌شود، درست است که صد درصد مشکلات حل نمی‌شود اما در هر گام می‌توانیم حرکت جدیدی انجام دهیم. باید از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر حضور نسل جوان در صحنه مشارکت فعال‌تر و تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های استفاده نشده از اصول مترقی قانون اساسی، گفت: حضور نسل جوان و تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های استفاده نشده قانون اساسی راه حل مشکلات است و قانون اساسی ما ظرفیت‌های بالایی دارد که یکی از آنها اصل 59 است که می گوید اگر در یک مسئله مهم فرهنگی، اجتماعی یا سیاست خارجی، اختلاف نظر داریم، می‌توانیم پای صندوق آرا برویم تا مردم نظر دهند.

روحانی با بیان اینکه در کشور بیش از 4 میلیون نفر در دانشگاه تحصیل می‌کنند و 14 میلیون نفر جامعه دانش‌آموزان ما هستند، گفت: 18‌درصد جمعیت کشور تحصیلات دانشگاهی دارند که این یک استعداد بزرگ است و باید از این استعداد استفاده کنیم.

رئیس جمهور  با تاکید بر اینکه راه توسعه سریع‌تر، همفکری و همصدایی است، خاطر‌نشان کرد: اگر می‌خواهید کشور در مسیر توسعه و پیشرفت سریع قرار گیرد، راه آن همفکری و همصدایی است و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت ملت و  بویژه نسل جوان نیست.

 رئیس جمهور در پایان سخنان خود تأکید کرد: باید شجاع باشیم، نترسیم، کنار هم بایستیم، همنوا باشیم در این صورت کشور را نجات خواهیم داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید