• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56330
+
-

لودرها با مجوز محیط‌زیست به آشوراده رفتند

خبر
لودرها با مجوز محیط‌زیست به آشوراده رفتند

ادعای سازمان محیط‌زیست مبنی بر بی‌خبری پیمانکار از قرارداشتن جاده آشوراده در حریم پناهگاه حیات‌وحش میانکاله، کذب از آب درآمد. 
روز گذشته خبرگزاری مهر در گزارشی به صحت و سقم ادعای سازمان محیط‌زیست درخصوص احداث جاده در محدوده پناهگاه حیات‌وحش میانکاله پرداخت و با انتشار اسناد و مجوز‌های صادر شده توسط ستاد مردمی نجات آشوراده، اعلام کرد؛ مسئولان سازمان محیط‌زیست، پیمانکار پروژه را در جریان واقع بودن این پروژه در حریم پناهگاه حیات‌وحش قرار داده و حتی خواسته بودند پیمانکار ملاحظات زیست‌محیطی مانند تخلیه فاضلاب و... را به‌درستی انجام دهد و کار را سریع‌تر به پایان برساند. این درحالی است که حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی سازمان محیط‌زیست پیش از این به مهر گفته بود: مسئولان استان گلستان چون تصور می‌کردند سایت پشتیبان آشوراده در داخل جزیره آشوراده قرار ندارد، طرح را بدون اینکه سازمان محیط‌زیست در جریان قرار بگیرد، آغاز کردند.
اما براساس اظهارات فرزاد علیزاده، مدیر روابط عمومی ستاد مردمی نجات آشوراده و همچنین اسناد منتشرشده، ‌مشخص شده پیمانکار پروژه از محیط‌زیست گلستان مجوز داشته است. مجوزی که توسط امیر عبدوس، ‌مدیرکل وقت محیط‌زیست گلستان صادر شده است.
 در نامه‌ای که امیر عبدوس، مدیرکل وقت حفاظت محیط‌زیست استان گلستان به پیمانکار داده، چند اولویت برشمرده شده که در اولویت چهارم این نامه به این پیمانکار اجازه داده شده در حریم آبی تالاب جاده‌ای احداث کند و در همین بند چهارم اشاره شده که «حریم آبی خلیج گرگان در محدوده پناهگاه حیات‌وحش میانکاله قرار دارد» یعنی پیمانکار می‌دانسته که این محدوده در حریم پناهگاه بوده و طرحی که آغاز می‌کند طرح گردشگری آشوراده است. 
در این نامه از پیمانکار خواسته شده ملاحظات محیط‌زیستی را لحاظ کرده، از ورود پساب و آلاینده در آب جلوگیری کند، زیبایی را درنظر بگیرد و زمان کار هم خیلی کوتاه و سریع باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید