• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 28 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56199
+
-

از شورا چه خبر؟

  ظروف یکبار مصرف، ممنوع!
سیدآرش حسینی‌میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورا در نامه‌ای به محسن هاشمی رفسنجانی پیشنهاد داد که شورای اسلامی شهر تهران در منع استفاده از ظروف یکبار مصرف پیشقدم شود. در نامه میلانی آمده است: «با عنایت به بند ۱ ماده ۶۲ احکام برنامه سوم شهر تهران، به شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه؛ منع استفاده از ظروف یکبار مصرف ابلاغ شده است.»

  تغییر رویکرد در نحوه تصویب طرح توسعه دانشگاه تهران
محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم اخیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور درخصوص طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: «این تصمیم مهم، محورهای متفاوتی با تصمیمات اتخاذ شده در گذشته دارد و این تغییر رویکرد نشانگر تجلی عینی قدرت جامعه مدنی اعم از تشکل‌های حرفه‌ای، آکادمیک، مدنی و مجموعه ذینفعان و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون شهرسازی و معماری بود. به اعتقاد سالاری تأثیرپذیری متولیان تصمیم‌گیری در طرح توسعه دانشگاه تهران از جامعه مدنی را می‌توان به‌عنوان الگوی پایلوت به سایر حوزه‌ها در نظام تصمیم‌گیری کشور تسری و تعمیم داد. 

  تجدیدنظر در تغییر کاربری 2 سینما
محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از شهردار منطقه ۱۶ خواست تا وضعیت سینما شرق و سینما فردوسی نازی‌آباد را مورد بررسی قرار دهد. به گفته او طی سال‌های پس از انقلاب، سینما شرق و سینما فردوسی نازی‌آباد متروکه شده‌اند و اکنون یکی از آنها تبدیل به پاساژ شده و دیگری هم در حال تبدیل شدن به  ساختمان است. او گفت: «شهردار منطقه ۱۶ باید اعلام کند که این مکان‌ها چرا تغییر کاربری پیدا کرده اند؟»

این خبر را به اشتراک بگذارید