• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 26 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56075
+
-

مرگ هولناک مادر و دختر در سیلاب

مرگ هولناک مادر و دختر در سیلاب

بارش ناگهانی باران در مشهد‌اردهال مادر و دختری که در بستر رودخانه‌ای خشک حضور داشتند را غافلگیر کرد و چند ساعت بعد پیکرهای بی‌جان آنها چند کیلومتر آن‌طرف‌تر کشف شد.
به گزارش همشهری، ساعت  20:10 سه‌شنبه به هلال‌احمر اصفهان خبر رسید که بارش رگباری باران در منطقه مشهد‌اردهال موجب جاری شدن سیل شده و چند خودرو را با خود برده است. همان زمان بود که گروه‌هایی از امدادگران کاشان و نطنز راهی محل حادثه شدند. ماجرا از این قرار بود که چندین نفر از زائران امامزاده حسین در مشهد‌اردهال خودروهای خود را مقابل امامزاده در بستر رودخانه‌ای فصلی و بدون آب پارک کرده بودند که بارش باران موجب جاری شدن سیلاب در رودخانه شد و آنها را غافلگیر کرد. به گفته شاهدان حادثه، در یک چشم برهم زدن سیلاب عظیمی از بالادست رودخانه به راه افتاد و پیش از آنکه زائران بتوانند واکنشی از خود نشان دهند و خودرویشان را از بستر رودخانه خارج کنند دست‌کم 2خودرو را با خود برد. این در حالی بود که هوا تاریک شده و عملیات جست‌وجو با دشواری همراه بود.
داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در این‌باره به همشهری می‌گوید: «شواهد اولیه حاکی از آن بود که در این حادثه 2 نفر شامل مادر و دختری 27و 5ساله مفقود شده‌اند و به‌احتمال زیاد در یک خودروی پژو که سیلاب با خود برده حضور داشته‌اند. در این شرایط تلاش‌ها برای یافتن 2خودرو و اطلاع از سرنوشت سرنشینان آنها آغاز شد.» هرچند جریان سیلاب در لحظات اولیه شدت داشت اما به‌تدریج سطح آب فروکش کرد تا کار برای امدادگران کمی راحت‌تر شود و بتوانند حادثه‌دیدگان را پیدا کنند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان می‌گوید: «ساعتی بعد از وقوع حادثه بود که همکارانم توانستند هر دو خودرویی را که سیلاب با خود برده بود در فاصله‌ای دورتر از محل حادثه کشف کنند اما هیچ‌کس داخل خودروها نبود و معلوم نبود چه بر سر مادر و دختر خردسالش آمده است. با وجود این جست‌وجوهای شبانه ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقایق اولیه بامداد چهارشنبه ابتدا پیکر بی‌جان مادر و ساعت 2:50 بامداد پیکر دختر 5ساله کشف و به پزشکی قانونی تحویل داده شد.» کریمی درباره علت وقوع این حادثه تلخ می‌گوید: «هواشناسی درخصوص بارندگی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از قبل هشدار داده بود اما متأسفانه 2 خودروی حادثه‌دیده با بی‌احتیاطی در بستر رودخانه پارک شده بود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید