• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55961
+
-

مکان‌یابی آرامستان‌های جدید در چند نقطه تهران


باتوجه به راهبردهای طرح جامع و مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر ضرورت مکان‌یابی برای توسعه آرامستان در پایتخت، مطالعاتی از سوی معاونت‌های شهرسازی و معماری و خدمات شهری انجام شده و بر این اساس مکان‌های جدیدی در شمال، جنوب و شرق پایتخت برای ساخت آرامستان جدید پیشنهاد شده است.

به گزارش همشهری، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این مطلب در جلسه بررسی و امکان‌سنجی توسعه آرامستان در پایتخت به آخرین وضعیت و ظرفیت دفن اموات در بهشت‌زهرا اشاره کرد و گفت: مکان آرامستان در فرهنگ و زندگی مردم در شهر‌های ایران جایگاه خاصی داشته که با ساخت بهشت‌زهرا در خارج از فضای شهر، این مفهوم دگرگون شده است. در تاریخ شهرهای ایران گورستان جزئی از فضای شهر بوده و هر محله برای خود گورستانی داشته است. اما امروزه باتوجه به الزامات زندگی در تهران و توجه به مسائل رفت‌وآمد و هویت محله‌های شهر، نیاز به مطالعه عمیق و انتخاب گزینه یا گزینه‌های مناسب برای خاکسپاری در شهر تهران وجود دارد.

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) نیز با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای جبران کمبود قبر در این آرامستان گفت: با تدابیر جدید مدیریت شهری تا ۳سال آینده مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و این امر از طریق تدابیر مدیریتی در داخل بهشت‌زهرا و همچنین زمین‌های خودِ آرامستان حل خواهد شد. بر این مبنا، باید برای آینده آرامستان جدید پایتخت، فکری اساسی شود و با مکان‌یابی جدید و توسعه زیرساخت‌ها، شرایط برای دفن اموات آماده شود و تیم کارشناسی در حال مکان‌یابی آرامستان جدید شهر تهران است. چراکه ضوابط مکان‌یابی آرامستان به لحاظ شهرسازی، معماری، جنس خاک، دسترسی‌ها، ترافیک و وزش باد نیاز به‌ کار کارشناسی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید