• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55597
+
-

خبرهای کوتاه / شهر

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه / شهر


      زولبیا و بامیه هر کیلوگرم ۱۸۵۰۰ تومان
سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، نرخ زولبیا و بامیه در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار را اعلام کرد. به گزارش همشهری، براساس نرخنامه این سازمان قیمت زولبیا و بامیه درجه یک در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار ۱۸۵۰۰ تومان تعیین شده است. عرضه زولبیا و بامیه به‌صورت خالص فروشی بوده و قبل از قراردادن محصول داخل جعبه، جعبه باید روی ترازو قرار گرفته و عدد ترازو صفر شود، سپس محصول داخل جعبه قرار گرفته و توزین شود، به‌عبارتی وزن جعبه از وزن محصول کم می‌شود.

      انتشار نقشه‌های تغییرات میانگین دمای سالانه شهر تهران
نقشه‌های تغییرات میانگین دمای سالانه شهر تهران طی نیم قرن اخیر برای نخستین بار توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و با همکاری سازمان هواشناسی کشور منتشر شد. به گزارش همشهری، مرکز آمار و رصد شهری این سازمان برای نخستین بار نقشه‌های تغییرات میانگین دمای سالانه شهر تهران از سال 1346تا 1397را برای استفاده و تحلیل پژوهشگران در سامانه داده‌نمای تهران به نشانی data.tehran.ir منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال داده‌نمای تهران در زیرمجموعه آب و هوا از بخش فهرست داده‌ها، نقشه‌های موضوعی مرتبط با تغییرات دمای تهران طی 50سال اخیر را مشاهده و دریافت کنند. این پرتال دارای دسته‌بندی‌های متنوع اطلاعاتی در موضوعاتی ازجمله ارتباطات، انرژی، آموزش، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، ساختمان و مسکن، صنعت و معدن، عمران و خدمات شهری، مالی و اقتصادی و.... است که هرکدام زیرمجموعه‌هایی از داده‌های مربوط به حوزه مشخص شده را دربر می‌گیرد.

      شهرداری‌کلانشهرها خواستار جایگزینی لایحه مدیریت شهری
با توجه به عدم‌جامعیت لایحه مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف شهرداری و ایرادات و ابهامات قانونی، اجرایی، ساختاری و محتوایی آن، اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی مجمع شهرداران کلانشهرها خواستار مسکوت ماندن طرح مذکور و جایگزینی لایحه مدیریت شهری توسط دولت شدند. به گزارش همشهری، سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: «طرح مدیریت شهری که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاد شده است، علاوه بر تجمیع وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که هر یک از قوانین مستقلی پیروی می‌کنند بدون توجه به ماهیت و ساختار مدیریتی و اجرایی متفاوت این دو نهاد، فاقد چارچوب‌های قانونی و اجرایی لازم برای حل مشکلات کنونی شهرداری‌ها و شوراهاست.» معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهرها ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت اجرایی شدن مدیریت شهری در کشور، خواستار جایگزینی لایحه پیشنهادی دولت به جای طرح مدیریت شهری در مجلس شدند.

      پیشرفت 60درصدی احداث رمپ بزرگراه زین‌الدین به بلوار بابائیان
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 4 از پیشرفت 60درصدی احداث رمپ و عملیات عمرانی پروژه غرب به شرق بزرگراه شهید زین الدین به شمال بلوار شهید بابائیان خبر داد. به گزارش همشهری، میکائیل علیپور با بیان این خبر گفت: «به‌منظور سهولت در رفت‌وآمد شهروندان، دسترسی از بزرگراه شهید زین‌الدین به محله حکیمیه و کاهش ترافیک در محلات حکیمیه، گلشن و تهرانپارس شرقی، کلنگ احداث رمپ از غرب به شرق بزرگراه شهید زین‌الدین به شمال بلوار شهید بابائیان در بهمن‌ ماه سال گذشته زده شد.» این پروژه به طول 200متر با عملیات خاکبرداری به حجم 1500مترمکعب و خاکریزی 1400مترمکعب در حال اجراست. علیپور به دیگر عملیات عمرانی در این پروژه احداث پیاده‌رو برای تردد عابرین پیاده، احداث کانیو جمع‌آوری آب‌های سطحی، زیرسازی بستر، اساس و زیراساس و روکش آسفالت اشاره کرد و گفت: «پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان ‌ماه آینده به بهره‌برداری برسد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید