• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55436
+
-

سیلوی منطقه 16موزه می‌شود

سیلوی منطقه 16موزه می‌شود


بعد از اخذ مجوزهای لازم برای تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه صنعت، حالا معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تغییر کاربری سیلوی منطقه 16تهران و تبدیل آن به موزه و مجموعه گردشگری خبر می‌دهد.

به گزارش همشهری، عبدالرضا گلپایگانی در این‌باره گفت: شهردار تهران درخصوص این سیلو همچون کارخانه سیمان ری درحال مذاکره با دولت است و این موضوع در سطح کلان مطرح شده است. ضمن اینکه با اجرایی شدن پروژه‌ها و طرح‌های شهری واستفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بزرگ مقیاس، توسعه منطقه محقق خواهد شد.

او که با حضور در منطقه ۱۶ شهرداری تهران به همراه شهردار منطقه از طرح‌ها و پروژه‌های شهری بازدید می‌کرد، بر اجرایی شدن طرح‌های شهری و افزایش سرانه‌ها با رفع مسائل فراشهری در این منطقه تأکید کرد و ادامه داد: منطقه 16پایتخت دارای ظرفیت‌های بالقوه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیاری است که شهرداری با کمک دستگاه‌های دولتی با اجرایی شدن آن بر توسعه و ارتقای زندگی شهروندان خواهد افزود.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مطالبه‌گری حق وحقوق شهروندان واقع در حریم‌های راه‌آهن تهران تأکید کرد و گفت: البته این موضوع زمان‌بر است، اما امیدوارم این موضوع نیز با تمکین همه دست اندرکاران به قانون، به سرانجام خود برسد. از سوی دیگر، ایستگاه راه‌آهن در منطقه ۱۶، یکی از مراکز مؤثر حمل‌ونقل بار و مسافر در کشور و تهران است و تأثیر این ایستگاه بر تحولات شکل‌گیری بخش‌هایی از شهر تهران در مسیر گسترش شهر آشکار است؛ اکنون نیز ارتباط مناسب راه‌آهن با کارکردها، پیکره و شبکه گذربندی درون شهر به تکمیل زنجیره ترابری درون و برون شهری کمک خواهد کرد.

گلپایگانی بیان کرد: در بسیاری از شهرهای با مقیاس جهانی، شبکه راه‌آهن با متروی شهری هم پیوند است و این اتصال آثار خوبی خواهد داشت. براین اساس با تأیید این دیدگاه بر ضرورت طی مراحل قانونی در مراجع تصمیم ساز و تصمیم‌گیرتأکید می‌شود.

هادی زبده، شهردار منطقه ۱۶ نیز در این بازدید میدانی با اشاره بر موقعیت منطقه و استقرار زیر ساخت‌های شهری فرامنطقه‌ای در این منطقه گفت: وجود ایستگاه راه‌آهن، مجتمع سیلویی و بازار صابونچی و ترمینال جنوب در بحث حمل ونقل زمینی دارای نقش ملی است و تأثیرات آنها بر منطقه مشهود است. هرچه نقش یک زیر ساخت و گستره پهنه آن بیشتر باشد اثر بخشی و مشکلات و تأثیرآن نیز بر منطقه بیشتر می‌شود و استقرار این بخش‌ها در این منطقه، به نوعی سبب محدود شدن توسعه شهری و سرانه‌های شهری منطقه شده است. او با اشاره به بلاتکلیفی بافت‌های فرسوده‌ در حریم ریلی موجود در این منطقه گفت: سالیان درازی است که مالکان این خانه‌ها به امید اجرای طرح‌های شهری نمی‌توانند به راحتی اقدام به نوسازی و تجمیع کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید