• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55294
+
-

افزایش تعداد آمبولانس‌های اورژانس

سال۹۵ تعداد ۲۴۰۰ آمبولانس در کشور فعالیت می‌کرد که درحال حاضر این تعداد به بیش از ۵۰۰۰‌آمبولانس رسیده است. این در حالی است که رئیس اورژانس کشور از ترخیص 120دستگاه آمبولانس از گمرک نیز خبر داده است.
پیرحسین کولیوند در نشست خبری روز گذشته خود گفت: اگرچه تحریم‌های ظالمانه در تامین تجهیزات اورژانس، برخی از مشکلات را به‌وجود می‌آورد اما باید به این نکته توجه داشت که تا سال ۹۵ ما فقط ۲۴۰۰ آمبولانس داشتیم اما حالا بیش از ۵۰۰۰ آمبولانس داریم. همچنین باید به این نکته توجه داشت که خوشبختانه هم‌اکنون شرکت‌های داخلی در حال تلاش هستند و جای نگرانی نیست.
وی افزود:۴۰۰ دستگاه آمبولانس 2دیفرانسیل خریداری شده که در گمرک بندرعباس مانده بود با کمک مسئولان وزارت بهداشت ۱۲۰ دستگاه ترخیص و مابقی نیز در این‌ماه ترخیص می‌شوند.
کولیوند درباره اقدامات در‌ماه رمضان نیز افزود: پوشش خدمات در این ایام نیز برنامه‌ریزی شده و در مساجد، تکیه‌ها و سایر محل‌های مورد نیاز نیروهای اورژانس و فوریت‌های پزشکی حضور خواهند داشت.
کولیوند همچنین در توضیح بیشتر گفت: در راستای حمایت از داخل، دستگاه‌های نوار قلب اورژانس توسط 4شرکت داخلی تولید می‌شوند، بیماران سکته قلبی به اورژانس نمی‌روند و مستقیما به بخش تخصصی و اتاق عمل می‌روند، خدمات ما در بخش سکته قلبی جهانی است و ایران به‌عنوان سفیر، هیچ مشکلی در این بخش ندارد، بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند هم برای درمان بهتر سریعا به بخش سی تی اسکن می‌روند. اورژانس کشور هیچ مشکلی در امدادرسانی به بیماران سکته قلبی و مغزی ندارد.(اورژانس کشور)

این خبر را به اشتراک بگذارید