• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55083
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

اهمیت ایستگاه میدان امام ‌حسین در تبادل مسافر بین خطوط مترو 
مدیرعامل متروی تهران از امکان تبادل مسافر بین خطوط 2 و 6 مترو با راه‌اندازی ایستگاه میدان امام حسین خبر داد.
به گزارش همشهری، علی امام در حاشیه بازدید از پروژه ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (تقاطع بین خطوط 2 و 6) اظهار داشت: در راستای تسریع و تکمیل اقدامات ساختمانی، فعالیت‌های تجهیزاتی و تاسیساتی این ایستگاه‌ در بخش‌های سیگنالینگ و مخابرات، پله‌برقی، تهویه، نصب تابلوهای برق، هواسازها و هواکش‌ها نیز باید به‌نحوی انجام شود که ایستگاه برای زمان تعیین شده در چند‌ماه آینده جهت بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به شهروندان آماده شود.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در این بازدید تأکید کرد: هرچه زودتر نصب تابلوها و پست‌های برق ایستگاه تکمیل شده و ارتباط بین دو سکوی ایستگاه میدان امام حسین در خط 2 و خط6 مترو برقرار شود. وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این ایستگاه تبادل مسافر بین خطوط 2 و 6 انجام می‌شود، تصریح کرد: شهروندان جنوب شرقی تهران علاوه بر ایستگاه شهدا که با خط4 تقاطع دارد، می‌توانند از طریق ایستگاه تقاطعی امام حسین به خط2 مترو نیز دسترسی یابند.


اجرایی شدن طرح گذرگاه در ۴۴ تقاطع تهران
معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ از اجرایی شدن طرح گذرگاه در ۴۴ تقاطع شهر تهران خبر داد.
به‌ گزارش همشهری، سرهنگ مجید رضایی در این‌باره گفت: با توجه به اهمیت تقاطع‌ها در بحث ترافیک و بهبود امور مربوط به عبور و مرور وسایل نقلیه و عابرین پیاده در 44 تقاطع چراغ‌دار هوشمند تهران به‌طور ویژه، طرحی با عنوان طرح گذرگاه توسط کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ در حال اجرا است.
به گفته معاون ترافیکی پلیس راهور فاتب، این طرح به‌منظور توقف به‌موقع و صحیح وسایل نقلیه پشت خط ایست در تقاطع‌ها و در نتیجه تردد ایمن عابرین پیاده طراحی شده است. از سوی دیگر در این طرح عابرین پیاده نیز موظفند فقط در موقع سبز بودن چراغ راهنمایی عابرین پیاده در سطح تقاطع تردد کنند و درصورت قرمز بودن چراغ تا موقع سبز شدن آن پشت خط عابر پیاده بایستند. رضایی گفت: طرح گذرگاه طرحی است که هم عابر پیاده و هم خودرو باید به آن احترام بگذارند و درصورت رعایت نکردن حق تقدم با آنها برخورد خواهد شد. درصورت عدم‌رعایت حق تقدم توسط عابرین، همکاران ما در سطح معابر به آنها تذکر داده و با آموزش، سعی در فرهنگسازی‌ تردد برای عابرین پیاده می‌کنند و درصورت عدم‌رعایت حق تقدم توسط وسایل نقلیه به آنها تذکر داده می‌شود و درصورت لزوم مشمول جریمه نیز می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید