• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55082
+
-

100 اثر تاریخی میزبان گردشگری بهاره

اگر به گردشگری تاریخی علاقه دارید...

100 اثر تاریخی میزبان گردشگری بهاره

پریسا امیرقاسم خانی/خبر‌نگار

بسیاری از نقاط گردشگری فاصله کوتاهی با شما دارند. آیا می‌دانید تهران با بیش از 100نقطه گردشگری درحوزه تاریخی یکی از کلانشهرهایی است که هر ساله قابلیت جذب میلیون‌ها گردشگر را دارد.

تیمچه اکبریان 




یکی از تیمچه‌های قدیمی تهران است که در بازارچه عودلاجان مقابل کوچه حکیم قرار دارد. این بنا، با قدمت۲۶۰ سال، نخستین بانک و صرافی ایران بوده که به‌صورت بانک رهنی شروع به‌کار کرده است.


برج نقاره‌خانه

این برج در شمال شهر ری و بالای کوه طبرک قرار دارد. ارتفاع برج نقاره خانه به 3متر می‌رسد. این برج حدود هزار سال پیش توسط شخصی به نام «بزرگ امید» از شهریاران سلجوقی ساخته شد که بعدها آرامگاه او شد.

عمارت کلاه فرنگی عشرت‌آباد



این عمارت مربوط به دوره قاجار است که سال 1291(ه.ق) در میدان سپاه امروز، به فرمان ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد و دارای کاخ‌ها و کوشک‌های پهناور بود و به‌عنوان یکی از کاخ‌های ییلاقی ناصرالدین‌شاه از آن استفاده می‌شد.


سنگ‌نگاره فتحعلی شاه قاجار یا نقش برجسته چشمه علی



این سنگ نگاره در چشمه علی شهر ری واقع شده و یکی از کتیبه‌های معروف دوران فتحعلی شاه قاجار است که به دستور او احداث شده است. این کتیبه روی دیواره چشمه علی قرار گرفته است.


خانه فخرالملوک یا نان و نمک 



این خانه در خیابان امیرکبیر واقع شده است و خانه شخصی فخرالملوک از بزرگان قاجاراست. عمارت نان و نمک با 120سال قدمت، به مرور زمان و به عناوین مختلف از مساحت آن کم شده ‌است. اکنون این عمارت به سفره‌خانه سنتی «نان و نمک فخرالملوک» معروف است.


این خبر را به اشتراک بگذارید