• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55014
+
-

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه


      ساعت کار میادین میوه و تره‌بار در ‌ماه رمضان اعلام شد
ساعت کار میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در ‌ماه مبارک رمضان اعلام شد. به گزارش همشهری، میادین و بازارهای میوه و تره‌بار از نخستین روز ‌ماه مبارک رمضان تا پایان این‌ ماه در روزهای عادی از ساعت 8 تا 13 و از ساعت 15 تا 20 فعال هستند و ساعت کار میادین و بازارها در روزهای جمعه و سایر ایام تعطیل از 8 تا 13 تعیین شده است. براساس این گزارش، میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در روز 21‌ماه رمضان مصادف با سالگرد شهادت حضرت علی(ع) و روز جمعه 10 خرداد مصادف با روز جهانی قدس و همچنین روز عید سعید فطر و روز چهارشنبه 15خرداد مصادف با سالروز قیام 15خرداد تعطیل هستند. ساعت کار میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در روز سه‌شنبه 14خرداد مصادف با سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و روز بعد از عید سعید فطر از 8 تا 13 خواهد بود.

      ساعت کاری مراکز معاینه فنی در ‌ماه رمضان
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران ساعات کاری مراکز معاینه فنی را در ‌ماه مبارک رمضان اعلام کرد. سیدنواب حسینی‌منش درخصوص ساعات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ‌ماه مبارک رمضان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «مراکز معاینه فنی در ‌ماه مبارک رمضان از ساعت ۷ تا نیم ساعت قبل از اذان مغرب به مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.» او ادامه داد: «تعدادی از مراکز معاینه فنی از جمله مرکز بیهقی نیز در ‌ماه مبارک رمضان به‌صورت 3شیفت، فعال هستند.»

      تجهیز کانال سرخه‌حصار به سیستم هشدار‌دهنده سریع
برای نخستین‌بار در شهر تهران، کانال سرخه‌حصار به سیستم هشدار‌دهنده سریع و اعلام سیلاب احتمالی مجهز شده است. به‌گزارش شهرنوشت، شهردار منطقه20 با بیان این مطلب گفت: «برای نخستین بار در شهر تهران و به ابتکار مدیریت بحران منطقه، سیستم هشدار‌دهنده سریع در کانال سرخه حصار نصب و امکان اطلاع از وضعیت سطح آب این کانال در منطقه20 میسر شده است.» فرهاد افشار با بیان اینکه ارسال پیام هشدار‌دهنده یکی از کارکردهای این سیستم است، عنوان کرد: «هرگاه سطح آب کانال از حد معین بیشتر شود، به‌طور خودکار یک پیام هشدار متنی متناسب با وضعیت موجود به مدیران شهری ارسال می‌شود. سیستم‌های هشدار‌دهنده به‌عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های غیرسازه‌ای به‌دلیل هزینه پایین، کارایی و عملکرد بالا، سازگاری با محیط‌زیست و سهولت اجرا، کارایی مؤثری در مقابله با سیلاب‌ها دارد.»

      دیوارنگاری بزرگراه چمران به پایان رسید
شهردار منطقه 2 تهران از اتمام دیوارنگاری بزرگراه چمران با مساحت 1200مترمربع خبر داد. رسول کشت‌پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص رنگ‌آمیزی جداره‌های شهری بنا بر دستور شهردار تهران به شهرنوشت گفت: «جداره بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، جنوب به شمال یعنی ورودی حکیم، با رویکرد رنگ در شهر و طرح‌های رنگی با تکنیک آکرلیک سبک انتزاعی تاکنون به مساحت 1500مترمربع کار شده است. اگر بتوان رضایت مالکان کناری را گرفت این مساحت، به 3هزار مترمربع افزایش پیدا خواهد کرد.» او ادامه داد: «جداره بزرگراه یادگار امام جنوب به شمال حدود 1000مترمربع درحال نقاشی دیواری با تکنیک آکرلیک و سبک انتزاعی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید