• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54835
+
-

نگرانی فراکسیون‌های سیاسی از وضعیت اقتصادی

مجلس
نگرانی فراکسیون‌های سیاسی از وضعیت اقتصادی


اوضاع سخت اقتصادی کشور و افزون شدن مشکلات معیشتی مردم و گرانی‌های اخیر سبب شده است 3فراکسیون سیاسی بهارستان به‌صورت همزمان اما موازی هم برای گره‌گشایی از این مسئله فعال شوند.
درهمین راستا صبح دیروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس، اعضای فراکسیون امید گرد هم آمدند و به‌صورت وی‍ژه وضعیت معیشتی مردم را مورد بررسی قرار دادند. به گفته فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید، در این نشست رأی به تشکیل کمیته‌ای در فراکسیون برای بررسی وضعیت معیشتی داده شده و قرار بر این شده است که این کمیته طرحی را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم ظرف 2هفته آینده تهیه و تدوین کند.
سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مقرر شد که محمدرضا تابش نایب‌رئیس فراکسیون امید، ‌مسئول تشکیل کمیته بررسی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم شود و راهکارهایی جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم و کمک به اقتصاد کشور تدوین و به فراکسیون ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح بعد از بحث و بررسی در فراکسیون به‌عنوان طرح فراکسیون امید برای مطرح شدن در صحن مجلس تقدیم هیأت‌رئیسه می‌شود.

پایداری‌ها به‌دنبال نشست مشترک
 از سوی دیگر نیز فراکسیون ولایی که در هر جلسه علنی مجلس فرصت را برای تاختن به سیاست‌های اقتصادی دولت غنیمت می‌شمارد و اعضایش مدام با تأکید بر اوضاع بد معیشتی مردم از گرانی‌ها انتقاد می‌کنند، بجد به‌دنبال برگزاری نشستی مشترک میان دولت و مجلس برای بررسی اوضاع اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است؛ موضوعی که مکررا در نشست‌های علنی بهارستان در قالب تذکرات یا نطق‌های نمایندگان وابسته به جریان پایداری شنیده می‌شود. بر همین منوال دیروز حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: طی هفته گذشته و در زمان حضور ما در حوزه‌های انتخابیه مردم نگرانی‌های مختلفی درباره بازار و گرانی‌ها داشتند که شما هم به‌نوعی در نطق خود به آن اشاره کردید.
وی افزود: پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس راهکار‌هایی را برای بحث گرانی در جلسات مجلس ارائه کرده و ما پیشنهاد دادیم که جلسات مشترکی میان دولت و مجلس برگزار شود. حاجی‌دلیگانی ادامه داد: دولت اگر راهکار‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دارد ارائه کند در غیر این صورت از راهکارهای مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنیم، زیرا مردم نگران عدم‌تنظیم بازار هستند. درادامه لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ما پیگیری می‌کنیم تا جلساتی برگزار شود.


مکث
دیدار مستقلین با نوبخت


فراکسیون مستقلین نیز به‌عنوان سومین فراکسیون سیاسی بهارستان این روزها بجد در پی گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی کشور و گرانی‌های اخیر است، این فراکسیون طی هفته‌های اخیر مکررا نشست‌هایی با دولتمران و چهره‌های اقتصادی کابینه برگزار کرده و با برگزاری جلساتی با آنها به‌دنبال یافتن راهی برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم است. درهمین راستا هم صبح دیروز و پیش از آغاز نشست علنی بهارستان اعضای این کمیسیون نشستی را با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید