• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54813
+
-

آزمون آسیایی فرهاد

# باید_ ببری

استقلال برای زنده نگه‌داشتن شانس صعود باید الدحیل رو ببرد

# باید_ ببری

شکست برابر الهلال در بازی برگشت تقریبا آبی‌ها را از صعود ناامید کرده است. هر چند که در فوتبال چیزی قطعی نیست و همیشه تا آخرین لحظه‌ها می‌شود ورق را برگرداند اما صعود استقلال در این گروه معادله‌ای پیچیده دارد که شاید آبی‌ها در وضعیت فعلی‌شان توانش را نداشته باشند. بسیاری از کارشناسان البته معتقدند که حذف آبی‌ها در بازی با العین رخ داد؛ وقتی که استقلال از برتری قابل توجهش به حریف اماراتی و موقعیت‌های گل فراوانش استفاده نکرد و با تک فرصت حریف گل تساوی را خورد و 2 امتیاز حساس را از دست داد. حالا استقلال به‌خاطر سوختن همان 2امتیاز در رتبه سوم گروهش پشت سر الهلال 9امتیازی و الدحیل 7امتیازی است و دیگر صعودش تنها دست خودش نیست.

  معادله‌های پیچیده هفته آخر
استقلال فعلا 4امتیاز دارد. حتی اگر آبی‌ها موفق شوند الدحیل را با شکست بدرقه کنند، جبران باخت 3- صفربازی رفت مقابل این تیم سخت خواهد بود. پس باید فرض کنیم که استقلال با 7 امتیاز هم در رتبه سوم می‌مانند و کار به هفته آخر می‌رسد. در هفته آخر با توجه به اینکه الهلال احتمالا مقابل العین صعود و صدرنشینی را مسجل کرده انگیزه زیادی مقابل الدحیل نخواهد داشت؛ یعنی استقلال محکوم است العین را ببرد و منتظر بازی جوانمردانه الهلال مقابل حریف قطری باشد. اگر الدحیل نتواند الهلال را در خانه ببرد و آبی‌ها در امارات العین را ببرند صعود به‌عنوان تیم دوم به استقلال لبخند خواهد زد.

  آزمون جدی مجیدی
فرهاد مجیدی در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش مقابل استقلال خوزستان کار سختی نداشت. البته گروهی معتقدند که او در چیدن ترکیب و تعویض‌هایش هوشمندانه عمل کرد و برد خوبی به‌دست آورد. اما از طرفی دیگر خوردن 2 گل از حریف ته جدولی نکته تاریک کارنامه استقلال در این بازی بود. آبی‌ها برای حفظ رکورد کمترین گل خورده در یک فصل لیگ برتر فقط یک گل دیگر جا دارند. بهترین رکورد با 14گل خورده به پرسپولیس لیگ 17تعلق دارد و استقلال در فصلی که شانسی برای قهرمانی ندارد فرصت دارد حداقل به ثبت این رکورد برای تاریخچه تیمش دلخوش باشد. به هر حال با توجه به اشتباهات عجیب مدافعان آبی در خط دفاع کار استقلال برای برد مقابل الدحیل سخت‌تر از قبل هم خواهد بود، با توجه به این نکته که محمد دانشگر هم در این بازی محروم است و فرهاد احتمالا مجبور خواهد بود از چشمی در این خط استفاده کند. به هر حال مصاف دشوار با حریف قطری احتمالا مهم‌ترین چالش مجیدی در این چند بازی است و باید دید با چه نتیجه‌ای فرهاد از این آزمون عبور می‌کند.
 
...و باز هم ترکیب متغییر 
استقلال در این بازی ناچار است ترکیبش را عوض کند. دانشگر و زکی پور محروم هستند و در خط دفاع مجیدی به ناچار از روزبه چشمی در دفاع میانی و آرمین سهرابیان در دفاع چپ بازی خواهد گرفت. در باقی پست‌ها اما بعید است نسبت به بازی قبل تغییری دیده شود. شاید تنها معمای فرهاد مربوط به نفر کنار کریمی باشد. نورافکن دونده یا باقری باهوش؟ هر دو بازیکن نشان دادند که خصوصیات خوبی دارند و در پیروزی‌های مهم این فصل استقلال نقش داشتند. غیبت نورافکن مقابل پدیده و غیبت باقری بعد از داربی خسارت‌های مهمی برای استقلال در پی داشت و حالا در این بازی مهم فرهاد هر دو را در اختیار دارد که می‌توانند وسط میدان را برای استقلال مدیریت کنند. پاتوسی، ایسما و شجاعیان مقابل 2 هافبک دفاعی بازی می‌کنند و تبریزی انتخاب اول مجیدی است و به‌نظر می‌رسد مهاجم بلند قامت استقلال با گلزنی در بازی قبلی روحیه خود را بازیافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید