• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 بهمن 1396
کد مطلب : 5475
+
-

فوق‌العاده

 

جواد نصرتی | روزنامه‌نگار:

سینما‌گر مدیر

کارگردان فیلم ساده و صمیمی «کودک و سرباز» خیلی زود و در فاصله ساخت فیلم دوم و سومش به یکی از نام‌های شاخص سینمای ایران تبدیل شد. با «زیرنور ماه» نشان داد که مفهوم جسارت تنها در خروج از خطوط قرمز خلاصه نمی‌شود و می‌توان هم جسور بود و نقد کرد و هم اندازه نگه داشت و از دایره معتمدان سینما خارج نشد.  حتی شکست تمام عیار «اینجا چراغی روشن است» هم به جایگاهش لطمه چندانی وارد نکرد؛ به‌خصوص اینکه با فیلم بعدی‌اش «خیلی دور، خیلی نزدیک» توانست توافق جمعی بیشتر از منتقدان سینمایی و جناح‌های سیاسی را به‌دست آورد.  «به همین سادگی» و «امروز» نشان دادند او دنبال تکرار راه‌حل‌های موفقیت‌آمیز پیشین نیست و فیلم «دختر» گامی به جلو در جهت عرفی شدن و فاصله گرفتن از قالب‌های رسمی  بود. با سابقه 2دوره مدیریت خانه سینما حالا چند سالی است دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر است تا نشان دهد هم فیلمساز قابلی است و هم مدیر توانمندی.

 

نصب تابلوی شناسنامه؛ اجرای آخرین خواسته طراح بلوار «آب کرج»

بلوار کشاورز، در جنگل ساختمان‌های بلند و دریای ماشین‌های پر سر و صدای مرکز شهر، باریکه‌ای باصفا و دنج برای فرار از شلوغی تهران است. در حجم بی‌کران اطراف، این بلوار حدودا 2 کیلومتری که میدان ولیعصر را به خیابان قریب وصل می‌کند، یادگار دورانی است که تهران، طهران بود. نهر محقر میانه بلوار، امروزه گذرگاه کم‌جانی از آب به نظر می‌رسد اما وقتی که در دوران محمد شاه با هزینه و مشقت زیاد حفر شد تا آب رودخانه وکرج را به دارالخلافه برساند، ابهت و عظمتی داشت. بلواری که امروز کشاورز می‌خوانیم، در میانه دهه30، عملا به موازات همین نهر معروف ساخته و طراحی شد و به همین خاطر، مردم نام آن نهر را به آن دادند: بلوار آب کرج. در دورانی که خیابان‌ها، نام‌های فرنگی می‌گرفتند اما، نام این بلوار «الیزابت» گذاشته شد تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، نامش به چیزی که حالا خوانده می‌شود تغییر پیدا کرد: بلوار کشاورز. حالا این بلوار چنان جایگاهی در قلب شهر دارد که در سال 1394 در فهرست آثار ملی ثبت شد و دیروز، سرانجام، شناسنامه بلوار کشاورز با حضور مقامات شهری، در ابتدای شرقی آن شد. نصب شناسنامه بلوار کشاورز، یکی از آخرین خواسته‌های سرفراز غزنی، طراح این بلوار بود که حالا پس از مرگش، به واقعیت پیوست.

 

6-  درجه سانتی‌گراد  سردترین دمای تهران در 2 روز آینده

تهرانی‌ها باید خود را برای هوای بسیار سرد آماده کنند. دمای هوای تهران، تا چهارشنبه سرد خواهد بود و پیش‌بینی شده است، امروز دمای هوا به منفی 5 درجه برسد. همچون دیروز، امروز هم تهران شاهد بارش باران و برف خواهد بود. فردا، دمای هوای تهران، حتی به منفی 6 درجه هم خواهد رسید. تهرانی‌هایی که در مناطق کوهپایه‌ای زندگی می‌کنند البته باید خود را برای شرایط سخت‌تری آماده کنند. دمای هوا در این مناطق، فردا و پس‌فردا، در سردترین حالت به منفی 10 درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید. همچنین دیروز اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه‌ای  نسبت به یخ‌زدگی معابر هشدار داد. زمستان، بالاخره به تهران رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید