• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 14 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54523
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


      عضو شورای نگهبان: رضاخان بی‌سروپا بود
آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه انگلیسی‌ها فردی بی‌سروپا و رذل مانند رضاخان را بر کشور مسلط کردند، گفت:‌انقلاب اسلامی خواب شیرین نیل تا فرات اسرائیل را آشفته کرده است، انقلاب دست مستکبران عالم را که عادت داشتند منابع ملت‌ها را ببلعند، از کشور قطع کرد و لذا می‌خواهند ایران را به حالت قبل برگردانند تا مانند عربستان سعودی به گاو شیرده آنان تبدیل شود. (ایسنا)

      آرایش جنگی، توصیه نبود؛ فرمان بود
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما در مقابل آرایش جنگی دشمن در میدان سیاسی و اقتصادی و فضای مجازی، آرایش جنگی بگیریم؛ این فرمایش یک توصیه و سفارش نبود؛ فرمانده کل قوا و حجت امام زمان و فرمانده از سوی وجود اقدس بقیه‌الله ایشان هستند؛ ایشان فرمان صادر کردند آرایش جنگی بگیریم. (ایلنا)

      با مردم آمریکا دعوا نداریم
سیداحمد خاتمی، در خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا، گفت: ترامپ مدام می‌نالد از اینکه مردم ایران مرگ بر آمریکا می‌گویند. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما زورگوها. با مردم آمریکا دعوا نداریم. وی گفت: ما با دیوانه‌ای طرف هستیم که اگر یک‌قدم عقب بنشینیم، 10قدم جلو می‌آید؛ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید. تنها کسی هم که می‌تواند سر این دیوانه را به سنگ بکوبد، ملت بزرگ ایران است. (فارس)

      درخواست وزیر خارجه لبنان از ظریف
روسیه الیوم خبر داد: جبران باسیل،  وزیر خارجه لبنان در نامه‌ای به محمدجواد ظریف،  همتای ایرانی خود خواستار عفو یک تبعه لبنانی محکوم در ایران همزمان با فرا رسیدن‌ماه مبارک رمضان شد.

نزار زکا تبعه لبنانی آمریکایی است که در ایران به اتهام جاسوسی بازداشت شده و در زندان است. به نوشته رسانه‌ها این فرد به 10سال زندان محکوم شده است. به گزارش ایرنا،  محمدجلال فیروزنیا، سفیر ایران در لبنان روز جمعه با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان دیدار و پیام کتبی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه در مورد اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران را تقدیم او کرد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه هفته قبل در سفر به آمریکا پیشنهاد داده بود که زندانیان ایران و آمریکا با هم مبادله شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید