• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 8 بهمن 1396
کد مطلب : 5446
+
-

مأمور قلابی برای شانزدهمین بار به دام افتاد

مأمور قلابی برای شانزدهمین بار به دام افتاد

 

پلیس با انتشار تصاویر بدون پوشش مردی تبهکار که برای شانزدهمین مرتبه دستگیر شده است از شهروندان برای شناسایی سایر جرایم احتمالی وی کمک خواست. این مرد که چند روز قبل خبر دستگیری‌اش در همشهری منتشر شد به‌عنوان مأمور بانک، شهرداری یا سازمان بازنشستگی به خانه زنان و مردان سالخورده می‌رفت و اموال‌شان را زورگیری می‌کرد.

به گزارش همشهری، تحقیقات برای دستگیری این مرد سابقه‌دار از نخستین روزهای فروردین‌ماه امسال با شکایت زنی سالخورده آغاز شد. این زن که در خیابان حبیب‌اللهی سکونت دارد، به مأموران گفت: زنگ خانه‌ام به صدا درآمد و مردی خودش را مأمور بانک معرفی کرد و مدعی شد که من در قرعه‌کشی بانک برنده چند میلیون تومان پول شده‌ام. او که یک دسته پول همراهش بود، گفت که باید مدارک شناسایی ارائه کنم و وقتی داخل خانه رفتم حس کردم او پشت سرم است. مرد قوی‌هیکل ناگهان به طرفم حمله‌ور شد و پول و طلایم را که حدود 80میلیون تومان ارزش داشت به زور سرقت کرد.

علاوه بر این زن، چندین نفر دیگر ازجمله مردی نابینا و زنی که 2فرزند معلول در خانه دارد نیز طعمه این مرد قرار گرفته بودند. شواهد نشان می‌داد بیشتر سرقت‌های متهم در مناطق غربی تهران اتفاق افتاده و مرد تبهکار خودش را مأمور بانک، شهرداری یا سازمان بازنشستگی معرفی و با این ترفند از زنان و مردان سالخورده ده‌ها میلیون پول و جواهرات سرقت کرده است.

با وجود اینکه متهم هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود اما کارآگاهان پلیس آگاهی با کنار هم گذاشتن اطلاعاتی که مالباختگان ارائه کرده بودند توانستند هویت متهم تحت تعقیب را شناسایی کنند. او مردی 50ساله به نام فریدون بود که سوابقش نشان می‌داد پیش از این 15مرتبه به اتهام ارتکاب جرایم گوناگون دستگیر شده است. با وجود شناسایی متهم اما معلوم نبود او کجا مخفی شده است. در این شرایط تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری وی آغاز شد تا اینکه سرانجام مأموران کلانتری 124قلهک به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او در خانه‌ای واقع در منطقه شکوفه در شرق پایتخت پنهان شده است. به این ترتیب وی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. متهم در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرد و گفت بخشی از پول‌ها و طلاهای مسروقه را داخل یک خودروی پژو 206که در یک پارکینگ عمومی پارک شده مخفی کرده است. در جریان بازرسی این خودرو پول‌ها و جواهراتی به ارزش یک میلیارد تومان کشف شد و در اختیار مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

تحقیقات از متهم نشان می‌داد او برای اینکه توسط پلیس دستگیر نشود مدام تغییر چهره می‌داد و حتی عمل جراحی پلاستیک انجام داده بود. در این شرایط بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم در روزنامه‌ها را صادر کرد تا سایر افرادی که متهم از آنها سرقت کرده وی را شناسایی کنند. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم به ده‌ها فقره سرقت در پوشش مأمور اداره بیمه، کارمند بانک و... اعتراف کرده است و از شهروندانی که از وی شکایت دارند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید