• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 بهمن 1396
کد مطلب : 5445
+
-

اسرار 2جنایت در ستارخان

2مرد جوان در 2پرونده جداگانه، پشت فرمان خودروی پژوی خود در خیابان ستارخان به قتل رسیدند.

به گزارش همشهری، نخستین حادثه بامداد پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه رخ داد. آن روز  رانندگان خودروهای عبوری به توقف یک دستگاه خودروی پژو 207مشکی وسط خیابان اعتراض کردند اما راننده آن از جایش تکان نمی‌خورد. رانندگان دیگر از ماشین پیاده شدند تا به او تذکر بدهند اما نزدیک‌تر که شدند با جسد خون‌آلوده راننده پشت فرمان ماشینش روبه‌رو شدند. با حضور تیم تحقیق در محل حادثه مشخص شد که راننده جوان دقایقی قبل به‌دلیل خونریزی جان باخته است. به دستور قاضی سیدسجاد منافی آذر، بازپرس جنایی تهران تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد.  قربانی جوان 30ساله‌ای به نام امیر بود که طبق تحقیقات پیش از مرگ در سوپرمارکتی در خیابان حبیب‌اللهی با فردی درگیر شده بود.  به گفته صاحب سوپرمارکت، مقتول (راننده 207) با راننده یک خودروی پژو 405داخل مغازه درگیر شده و هردو با چاقو به جان یکدیگر افتادند؛ به‌طوری که هردو خون آلود از مغازه خارج شده و پشت فرمان ماشین‌های خود نشسته و محل را ترک کردند. در ادامه کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه، مالک خودروی 405را شناسایی کردند و پی بردند که وی در بیمارستان است. او به شدت مجروح شده و حتی یکی از انگشتان دستش نیز قطع شده بود. وی در تحقیقات به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: من و امیر(مقتول)، هر دو بچه‌های یک محل هستیم و از مدتی قبل با یکدیگر اختلاف داشتیم. حتی چندین بار برای یکدیگر پیغام‌های تهدید آمیز فرستاده و خط و نشان کشیده بودیم. همین اختلافات قبلی، انگیزه درگیری ما در شب حادثه شد.

وی درخصوص درگیری گفت: آن شب داخل سوپرمارکت بودم که ناگهان امیر با یک قمه وارد شد و بدون هیچ صحبتی چندین ضربه به من زد.  او پس از آن قصد خروج از مغازه را داشت که ناگهان قمه از دستش افتاد. به سرعت قمه را برداشتم و با وجود اینکه زخمی بودم چندین ضربه به او زدم. امیر خودش را به ماشینش (پژو 207مشکی) رساند و من نیز به کمک تعدادی از دوستانم خودم را با ماشینم (پژو 405) به بیمارستان رسانده و تحت عمل قرار گرفتم.

به گفته سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، قاضی جنایی برای متهم قرار قانونی صادر کرده که او پس از بهبود در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار خواهد گرفت.

همچنان که بررسی‌ها در این پرونده ادامه داشت، بامداد دیروز جنایتی دیگر در خیابان ستارخان به پلیس و قاضی جنایی گزارش شد. اگرچه در ابتدا به‌نظر می‌رسید ماجرا یک تصادف مرگبار است اما در تحقیق از شاهدان مشخص شد که موضوع جنایت است. از سوی دیگر پزشکی قانونی تأیید کرد که قربانی با ضربات چاقو به قتل رسیده نه تصادف. مقتول راننده خودروی پژو 405بود که با سرعت در حال حرکت بود. او از مسیر خود منحرف و پس از برخورد با گاردریل وسط خیابان، به بیرون پرتاب شد. راننده جوان به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد و پس از انتقال جسد وی به پزشکی قانونی مشخص شد که روی بدنش آثار ضربات چاقو وجود دارد و مرگ او به‌دلیل این ضربه‌ها بوده نه تصادف شدید. در ادامه کارآگاهان به تحقیقات میدانی پرداختند و پی بردند که شب حادثه راننده خودروی پژو با سرعت در حال حرکت بوده که 2سرنشین یک موتور سیکلت در تعقیب وی بوده‌اند. 2موتورسوار وقتی به راننده پژو نزدیک شدند با قمه و چاقو چند ضربه به وی زدند و بعد فرار کردند. راننده که با سرعت در حال حرکت بود از مسیر منحرف شد و باگاردریل برخورد کرد.

تحقیقات برای شناسایی و دستگیری 2موتورسوار آغاز شده تا اسرار این جنایت فاش شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید