• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54351
+
-

دستگیری‌های تازه در پرونده قتل روحانی همدانی


4روز پس از قتل روحانی همدانی و هلاکت عامل این جنایت به‌دست پلیس، فرمانده انتظامی استان همدان جزئیات تازه‌تری از این پرونده و چگونگی از پا در آمدن قاتل به‌دست پلیس را بازگو کرد.

به گزارش ایسنا، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح، فرمانده انتظامی استان همدان ظهر دیروز در نشستی خبری درباره این پرونده گفت: «ساعت ۱۲:۳۵ روز شنبه با حضور بموقع پلیس در محل حادثه و با بررسی خودروی پژویی که قاتل با آن فرار کرده بود ظرف مدت۱۰ تا ۱۵ دقیقه قاتل شناسایی شد. پس از بررسی‌های صورت گرفته از طریق پلاک خودروی پژو، معلوم شد که صاحب ماشین خانمی است که مدتی پیش خودرویش را به شکل قولنامه‌ای به مرد دیگری فروخته است. در ادامه مأموران به محل کار مالک خودرو که یک گلفروشی بود، رفتند و معلوم شد او برادر قاتل است که یک ساعت قبل خودرویش را به بهروز حاجیلو تحویل داده بود.»

فرمانده انتظامی استان همدان درباره چگونگی درگیری مأموران با قاتل و هلاکت او گفت: «بیش از ۵۰ تیم عملیاتی متشکل از نیروهای عملیاتی، آگاهی و فتا برای شناسایی و دستگیری قاتل تلاش کردند. در مراحل ابتدایی همه افراد و اماکن وابسته به فرد جانی به‌ویژه ۸ نفر از دوستان وابسته به او تا ساعت ۲۴ تحت کنترل و تعقیب قرار گرفتند‌ و در ادامه به اطلاعاتی دست یافتیم که نشان می‌داد قاتل همراه با 4نفر دیگر در حال حرکت به سوی کردستان است. به گمان نیروهای پلیس، یکی از این ۴ فرد، ممکن بود همان ضارب باشد که در ادامه معلوم شد که هیچ‌کدام از این افراد، فرد مورد نظر نیست؛ با این حال همه ورودی و خروجی‌های استان تحت نظر قرار گرفته شد تا اینکه مأموران گشت نیمه‌شب با قاتل روبه‌رو شدند.»

سردار کامرانی صالح درباره جزئیات درگیری مأموران با قاتل گفت: «قاتل با آمادگی کامل و همراه با سلاح گرم برای برخورد با پلیس از مخفیگاهش خارج شده بود که تیم گشت پلیس با کمک ۲ تیم عملیاتی دیگر اقدام به محاصره او کردند اما قاتل به هشدارهای پلیس اعتنایی نکرد و شروع به تیراندازی به سمت مأموران کرد و حتی 2نفر از نیروهای شجاع پلیس مجروح شدند. در این شرایط بود که پلیس براساس شرایط موجود، نحوه تیراندازی ضارب، جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم عادی و یا گروگانگیری مجبور به هدف قرار دادن قاتل شد.»

فرمانده انتظامی استان همدان درباره پست‌های اینستاگرامی قاتل نیز گفت: «همه پست‌ها و عکس‌هایی با مضمون سلاح گرم و توهین به نظام در صفحه اجتماعی فرد جانی، یک ساعت پس از وقوع قتل به اشتراک گذاشته شد. براساس بررسی‌ها و تلاش‌های پلیس فتا، ۳۲ نفر از افرادی که برای حمایت از بهروز حاجیلو در صفحه شخصی او پیام گذاشته بودند که تعدادی از آنها در مشهد ساکن بودند، شناسایی و دستگیر شدند اما تحقیقات نشان داد هیچ کدام از این افراد با فرد جانی ارتباطی نداشته‌اند.»

به گفته سردار کامرانی‌صالح هم‌اکنون برادران و دوستان مرتبط با قاتل دستگیر شده‌اند و ادعاهای همه افرادی که در شبکه‌های اجتماعی خودشان را برادر یا دوست قاتل معرفی می‌کنند، کذب است.

این خبر را به اشتراک بگذارید