موضوع تبلیغات روی اتوبوسهای شهری که طی ماههای اخیر واکنشهای بسیاری را از سوی شهروندان داشته، سرانجام با بخشنامهای مختومه شد. معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران دیروز طی بخشنامهای به شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد که بهمنظور رفاه شهروندان، نصب هرگونه تبلیغات بالاتر از ارتفاع دید مسافران ممنوع شد. همهچیز از تابستان امسال شروع شد که تعدادی از اتوبوسهای خطوط بیآرتی با تبلیغاتی در شهر تردد خود را آغاز کردند که همه دید مسافران را مسدود میکرد. این طرح موجب شد بعضی مسافران احساس ناامنی کنند و بهویژه در ساعات تاریک، مشکلات متعددی را پدید آورد. رد شدن از ایستگاه مقصد نیز ضلع دیگر از مشکلات اتوبوسهای مذکور بود. در پی بروز نارضایتیها، مدیریت شهری اعلام کرد این قرارداد مربوط به دوره گذشته بوده و تلاش کرده با اجرای فناوری جدید روزنههایی در تبلیغات حک شده روی اتوبوسها ایجاد کند تا اندکی دید بهتر شود اما نارضایتی شهروندان همچنان ادامه داشت.
به گزارش همشهری، دیروز محسن پورسیدآقایی اعلام کرد که نتایج نظرسنجی انجامشده از شهروندان نشان میدهد 60درصد مسافران پایتخت با شکل کنونی اکران تبلیغات موافق نیستند. او توضیح داد: طی بخشنامهای به شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ابلاغ کردیم که از این پس در عقد قراردادهای تبلیغاتی و فرهنگی از نصب هرگونه تبلیغات بالاتر از ارتفاع دید مسافران به بیرون جلوگیری شود. بدینترتیب در پی انتقادات بخشی از شهروندان نسبت به تبلیغات نصبشده روی بدنه اتوبوسها که باعث کاهش دید و ایجاد مشکلاتی برای مسافران شده، این اقدام صورت گرفته است. بهمنظور احترام بهنظر مسافران، رعایت حقوق شهروندی و با عنایت به موافقت شهردار تهران، درخصوص قراردادهای منعقد شده در گذشته نیز با رعایت مفاد قرارداد، اصلاحات ممکن اعمال و پس از پایان قراردادهای قبلی، از تمدید هرگونه قراردادی که ناقض شرط مذکور باشد، خودداری خواهد شد.