• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54234
+
-

اخذ بیش از 2/5میلیارد تومان جرایم در حوزه بهداشت و درمان

حجم جرایم اخذ شده توسط تعزیرات حکومتی در نوروز ۹۸ حدود ۸ میلیارد تومان است که یک‌سوم این مبلغ مربوط به حوزه بهداشت و درمان بوده است.

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به جرایم صورت گرفته مرتبط با حوزه سلامت در ایام نوروز، اظهار کرد: نظارت‌ها از راه‌های مختلف در حال انجام است. بخشی از نظارت‌ها مربوط به کمیسیون ماده 11قانون تعزیرات (کمیسیون تعرفه نسبی) است که تخلفات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان را مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت به سازمان تعزیرات ارجاع می‌شود.
عمده تخلفات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان مربوط به اضافه دریافتی پزشکان در مطب‌ها، هلدینگ بیمارستان‌ها و استفاده از افراد غیرمتخصص در بیمارستان‌ها و داروخانه‌هاست. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به دیگر روش‌های شناسایی تخلفات گفت: علاوه بر نظارت‌های کمیسیون ماده 11، بخشی از تخلفات از طریق گشت‌های تعزیرات که به همراه نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر هستند، شناسایی می‌شود. علاوه بر این بخش دیگری از تخلفات مرتبط با عدم‌رعایت موارد بهداشتی در مراکز غذایی است که از طریق گزارش‌های مردمی به‌دست ما می‌رسد که رقم قابل توجهی از جرایم را به‌خود اختصاص می‌دهد که در این‌باره یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح تهران به‌دلیل عرضه گوشت ناسالم و بی‌کیفیت پلمب شد. اسفنانی در ادامه با بیان اینکه نوروز امسال جرایم اخذ شده به نسبت سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: جرایم اخذ شده در نوروز 98به نسبت نوروز 97 افزایش قابل توجهی داشته است به‌طوری که در نوروز 97میزان جرایم اخذ شده حدود 100میلیون تومان بود اما در نوروز 98حجم جرایم اخذ شده به حدود 8میلیارد تومان رسید که یک‌سوم این مبلغ مربوط به حوزه بهداشت و درمان بوده است. البته از نظر تعداد تخلفات شاهد کاهش بودیم. با این حال به تخلفات صورت گرفته کیفی‌تر رسیدگی شد؛ به همین دلیل حجم جرایم اخذ شده افزایش داشته است.(وبدا)

این خبر را به اشتراک بگذارید