• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54210
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vBqg
+
-

179هزار واحد مسکونی در سیل آسیب دیده است

خبرها
179هزار واحد مسکونی در سیل آسیب دیده است

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه هم‌اندیشی سفرای خارجی و رؤسای آژانس‌های سازمان ملل گفت: بارندگی در ۲۵ استان ایران بیش از ۳۱۵میلی‌متر بوده است نزدیک به دو برابر مشابه سال قبل؛ این امر موجب طغیان رودخانه‌ها شد. وزیر کشور تصریح کرد: ما توانستیم در مرحله مقابله با کمک خود مردم و تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های نظامی مانند ارتش، سپاه و بسیج و همچنین هلال احمر و سایر دستگاه‌ها به اهدافی که در مراحل عملی تعیین کردیم برسیم. وی گفت: نخستین هدف‌گذاری ما این بود که تلفات و هزینه‌های جانی را کاهش دهیم. تمامی هزینه‌های انسانی ما در این مدت حدود ۷۶نفر فوتی بود که البته این تعداد برخی به‌دلیل سیلاب فوت نکردند و بر اثر حوادث جمعی فوت کرده‌اند هر چند که فوت یک نفر هم برای ما ارزش دارد ولی این حادثه می‌توانست هزاران کشته داشته باشد. وزیر کشور خاطرنشان کرد: در انتخاب‌هایی که ما داشتیم برای مهار سیلاب هر جور که حساب می‌کردیم خسارت به اموال مردم می‌رسید ولی مردم استقبال می‌کردند و نهایت همکاری را با ما داشتند. رحمانی فضلی یادآور شد: ۱۷۹هزار واحد مسکونی ما در مناطق سیل‌زده آسیب‌دیده‌اند. زمین‌های زراعی دام واحدهای تولیدی، جاده‌ها اداره‌ها و غیره خراب شده و زیر آب رفته که ما باید با سرعت کار بازسازی و نوسازی را آغاز کنیم. به گزارش ایسنا، وزیر کشور گفت: روزانه بیش از ۵۰۰هزار وعده غذایی به مردم می‌دادیم که تمامی این غذاها را مردم تهیه می‌کردند. روز گذشته اعلام کردند که میزان توزیع غذا به ۷۰هزار رسیده که این عدد نشان می‌دهد مردم در منازل خود ساکن شدند و خودشان مشغول آشپزی و زندگی روزمره هستند. وی گفت: ارزش کمک درجایی است که نگفته به فرد کمک شود، من از تمامی کشورهایی که خودشان مستقل به ما کمک کردند کمال تشکر را دارم ولی افرادی که در این مواقع سوءاستفاده‌های سیاسی می‌کنند و یا مقابله می‌کنند اعلام می‌کنم که عمل‌شان یک عمل شیطانی است چرا که فقط شیطان است که مخالف صلح است.

بازسازی مسکن سیل‌زدگان گلستان شروع شد
همچنین روز گذشته اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: عملیات ساخت و تعمیر مسکن‌های خسارت دیده از سیل با تعیین استان‌های معین خراسان رضوی برای شهرستان آق‌قلا و استان گیلان برای شهرستان گمیشان آغاز شده است. وی ادامه داد: قرار است به‌منظور سرعت در روند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده در استان گلستان، یک استان معین دیگر نیز به دو استان یادشده اضافه شود. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ترمیم شکاف سیل بند یلمه خندان آق‌قلا خبر داد و گفت: با ترمیم این شکاف از ورود سیلاب به شهر آق‌قلا جلوگیری و مشکل اصلی حرکت روان‌آب به این شهر برطرف شد. نجار توضیح داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق سیل زده آق‌قلا در استان گلستان با ایجاد شکاف در هشت نقطه از جاده کمربندی این شهر، روند تخلیه آب شدت گرفته و در برخی محلات ارتفاع آب بین 30 تا 40سانتی‌متر کاهش یافته و با تداوم روند تخلیه سریع آب، وسعت مناطق درگیر سیلاب آق‌قلا از 25درصد به 15درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: امیدواریم که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح امشب و فردا شب آب به‌صورت کامل از این مناطق تخلیه شود تا مردم به زندگی عادی خود برگردند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ارائه خدمات اسکان موقت و تغذیه اضطراری به 1500 تا 2400نفر از سیل‌زدگان در موج دوم ورود سیلاب به آق‌قلا خبر داد و گفت: با تخلیه سریع آب و بازگشت به شرایط عادی این شمار از سیل‌زدگان در حال بازگشت به منازل خود هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید