• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54144
+
-

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه


      تأکید عمران‌خان بر رابطه با ایران
نخست‌وزیر پاکستان گفت: اسلام‌آباد و تهران روابط مستحکمی با یکدیگر دارند و ما خواهان این هستیم که همکاری خود با ایران را تقویت کنیم. به گزارش ایسنا، عمران‌خان، افزود: پاکستان به‌دنبال یک منطقه آرام است و برای این هدف لازم است که با ایران همکاری داشته باشیم. عمران‌خان همچنین گفت که پاکستان و ایران بیشترین آسیب را به‌دلیل نبود امنیت در افغانستان دیده‌اند از این رو، یکی از اهداف مشترک آنها همکاری نزدیک برای برقراری ثبات در افغانستان است. عمران خان که به تازگی به ایران سفر کرده است، این سفر خود را از شهر مشهد آغاز کرد و سپس در تهران با مقامات بلندپایه کشورمان، ازجمله حسن روحانی دیدار و بر لزوم تقویت همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم تأکید کرد. نخست وزیر پاکستان در جریان سفر خود به ایران با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کرد.

      ایران و روسیه رزمایش مشترک برگزار می‌کنند
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری یک رزمایش دریایی مشترک با ناوگان دریایی روسیه در آب‌های جنوب کشورمان در سال‌جاری خبر داد. اعلام این خبر در حالی است که رزمایش مشترک یگان‌های دریایی، هوایی و مرزبانی عمان و یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل مسقط روز گذشته پایان یافت. به گزارش مهر، امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه ما به‌عنوان یک کشور مستقل و آزاد در جهان قطعاً برای فروش نفت با کشورهای مطالبه‌کننده نفت ایران رابطه خواهیم داشت، گفت: نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران بخشی از سرزمین ما محسوب می‌شوند و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعاً از این نفتکش‌ها دفاع خواهد کرد. فرمانده نداجا افزود: اسکورت کشتی‌های تجاری ایران را با قدرت بیشتر از قبل ادامه می‌دهیم. در سال های اخیر همکاری‌های دریایی ایران با کشورهای چین، عمان و روسیه بیشتر شده و طرفین مانورهای مشترک متعددی برگزار کرده اند.

      چالش تحریم‌ها برای بیماران
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد رفتارهای مخرب، غیرسازنده و ضدبشری دولت آمریکا علیه مردم ایران هستیم، گفت: متأسفانه دولت آمریکا با وجود قوانین حقوق بشری با دست زدن به اقدامات ضدانسانی و وضع سخت‌ترین تحریم‌ها بر بخش سلامت، عملاً امکان تأمین و واردات داروهای مورد نیاز بیماران خاص و تجهیزات پزشکی را با مشکلات جدی مواجه کرده است و جان بیماران زیادی را به خطر انداخته‌اند. به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت گفت: آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که هدف تحریم‌ها دولت ایران است، حال آنکه تحریم‌ها بیشترین فشار را بر ملت ایران و معیشت آنها وارد می‌کند. جهانگیری افزود: انتظار ما از مجامع بین‌المللی این است که در مقابل سیاست‌های غیرقانونی دولت آمریکا به‌خصوص در حوزه سلامت سکوت نکنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید