• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54143
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0Nl7
+
-

علی لاریجانی و سردار سلیمانی هرگونه مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی رد کردند

وقت مذاکره نیست


مذاکره بین ایران و آمریکا موضوع تازه‌ای نیست، در سال‌های اخیر همیشه مطرح بوده اما وقتی یک مقام ایرانی به نیویورک می‌رود این شایعه هم داغ‌تر می‌شود. همزمان با سفر محمد جواد ظریف به نیویورک و طرح مسئله تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا ،مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا در کار نیست.

سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه که به تازگی نهاد کاری‌اش هدف تحریم آمریکا قرار گرفته دیروز در همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا با بیان اینکه آمریکا و همدستانش باید بدانند که امروز ایران اسلامی، کشور قدرتمندی است و از نظر نظامی و امنیتی به بلوغ بالایی رسیده است، تأکید کرد: دشمن امروز به میزان تهدیدی که می‌کند هزینه‌هایش نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا،‌فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با فشارهای اقتصادی ما را به میز مذاکره بکشاند که این مذاکره مصداق تسلیم است، یادآور شد: اما مردم ما هوشیار و هوشمندند و معتقدند که مذاکره در شرایط کنونی با دشمن، «تسلیم شدن» محض است و قطعا تن به این ذلت نمی‌دهیم.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران هم روز دوشنبه در همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید با اشاره به خروج ترامپ از برجام در اردیبهشت سال 97تأکید کرد: ما بعد از ۱۲ سال مناقشه و مذاکره با آمریکا به یک تفاهم و توافق رسیدیم، اما این موجود عجیب و غریب از توافق خارج شد البته این اقدام آنها صرفا مربوط به برجام نبود بلکه ترامپ هر روز از یک توافق خارج می‌شود از این‌رو به‌نظر می‌رسد چیزی و موضوعی در مغز آنها بوده و به‌نظر من این مسئله ضایعه‌ای در عرصه بین‌الملل است. عضو شورای‌عالی امنیت ملی مطرح‌کنندگان ایده مذاکره با آمریکا را سهل‌اندیش خطاب کرد و گفت: برخی با سهل‌اندیشی می‌گویند که ما باید در شرایط کنونی با آمریکا مذاکره کنیم، اما به‌نظر من مذاکره با آنها معنایی ندارد، زیرا درگام نخست آنها ۱۲شرط را مطرح کرده‌اند که ما باید آنها را بپذیریم که یکی از آنها توافق غنی‌سازی‌ هسته‌ای است. عضو هیأت نظارت بر برجام ادامه داد: به‌نظر من طرح ایده مذاکره با آمریکا اشتباه راهبردی است، زیرا وقت این اقدام نیست از این‌رو ترامپ باید بفهمد که با یک حریف سخت طرف است و تا وقتی که سرش به سنگ نخورد، اقدامات خود علیه ایران را متوقف نخواهد کرد.

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که به روسیه سفر کرده با اشاره به منافع و مشکلات مشترک ایران روسیه در رابطه با غرب عنوان کرد:یکی از مشکلات مشترک تحریم‌های غرب و آمریکاست و مردم ایران حاضر نیستند تحت این فشارها به استقلال‌شان خدشه‌ای وارد شود.

ایران به‌زودی تصمیم می‌گیرد
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار یک هیأت پارلمانی از اتریش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات اروپا در قبال توافق هسته‌ای، تأکید کرد: صبر و تحمل جمهوری اسلامی نامحدود نیست و ما با ارزیابی جامع از شرایط حاضر و بدون برخوردهای احساسی، به‌زودی واکنش مناسب به اقدامات غیرقانونی آمریکا را اتخاذ خواهیم کرد. ما به اندازه کافی فرصت و زمان برای جبران تبعات خروج آمریکا از برجام ارائه کرده‌ایم و اکنون دیگر زمان عمل فرا رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید