• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 7 بهمن 1396
کد مطلب : 5399
+
-

ایجاد 20 هزار شغل در چشم‌انداز 97 اردبیل

استاندار از اشتغال فراگیر می‌گوید

روزنه
ایجاد 20 هزار شغل در چشم‌انداز 97 اردبیل

 

ستاره حجتی: در حالی که آبان گذشته، استاندار اردبیل از تدوین سند توسعه اشتغال استان به عنوان یکی از محورهای مهم برنامه‌ریزی برای رفع بیکاری خبر داده بود، به نظر می‌رسد تهیه و تنظیم این سند همچنان مسکوت مانده است. اردبیل یکی از 7 استان دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است تا جایی که بنا بر اعلام رسمی برخی نمایندگان استان، شهرهای محروم آن در زمینه بیکاری نرخ 16 درصد را تجربه می‌کنند. با این همه اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل معتقد است برنامه‌های دولت با همراهی بخش خصوصی چشم انداز مطلوبی برای ایجاد شغل در استان ایجاد کرده است. گفت و گوی ما را با وی بخوانید.

 

 

برنامه اشتغال زایی در استان بر چه مبنایی تدوین شده است؟

 

برنامه‌ریزی اشتغال با نگاه به جوانانی است که هر سال به جمعیت جویای کار اضافه می‌شود. در واقع طبق این برنامه هر پروژه‌ای در استان چه در بخش خصوصی و چه دولتی، بیش از 80 درصد نیروهای خود را از جمعیت جوان جذب می‌کند. البته نباید فراموش کرد قشری که الزاما جوان نیستند هم به دلیل تعطیلی برخی کارخانه‌ها طی سال‌های اخیر به طور مقطعی از بدنه اشتغال خارج شده‌اند.

 

 

اشتغال‌زایی در چه محورهایی مورد توجه است؟

 

محورهای توسعه در اردبیل بر مبنای گردشگری، کشاورزی و صنعت است. البته موضوع منطقه آزاد را هم در دستور کار داریم. نخستین گام مادر قالب این محورها ایجاد سامانه اشتغال استان است که طی یک ماه آینده نهایی می‌شود.

 

 

با این برنامه ریزی‌ها ایجاد چند شغل در دستور کار است؟

 

در برنامه‌ریزی ما برای سال آینده، ایجاد 20 هزار شغل در دستور کار قرار دارد. از این 20 هزار شغل به طور خاص، حدود 16 هزارمورد برای جوانان پیش بینی شده است.

 

 

اعتبار خاصی برای این کار دارید؟

 

سال گذشته، امسال و سال 97، تسهیلات بسیار مناسبی برای اشتغال پیش بینی شده است. البته حدود 3 ماه است بحث اشتغال فراگیر ابلاغ شده و تا کنون 400 میلیارد تومان پروژه از 540 میلیارد تومان سهم اردبیل، تعریف و تایید شده است و از هفته گذشته بانک‌ها شروع به بررسی طرح‌ها کرده‌اند. چون ابتدای کار هستیم، رقم پرداختی‌ها بسیار کم است، اما با ادامه فرایند اعتبار کامل پرداخت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید